اینستاگرام نمایندگی فروش 1732 کرمان موتور

بررسی جک J5 اتومات | مشخصات فنی، تصاویر و آپشن‌ها


جک جی 5 مجسمه زیبایی

- طراحی شده توسط مرکز طراحی ایتالیایی pininfarina  

- یک طراحی عالی در 10 سال گذشته

- ظاهری فوق العاده، راضی کننده و اشتیاق آور برای رانندگی

- آموزش قدرت - قدرت بیشتر، انتشار کربن کمتر

- موتور JCA VVT DOHC با مصرف سوخت کم، قدرتمند ترین موتور برای وسایل نقلیه مسافری JAC است

- قدرت موتور بیش از حد مناسب برای رانندگی در انواع شرایط جاده

- نسخه نسل چهارم اتوماتیک میتسوبیشی برای راندن دلپذیر

- طراحی ساختار منطقی

- محتاط و امن ترین در تصادفات در تست NCAP

- سیستم Airbag فوق العاده در حفظ جان سرنشین در تصادفات

 

بررسی جک J5 اتوماتیک

جک J5 در ابتدا ورود به بازار ایران با موتور 1.5 لیتری و جعبه دنده دستی راهی جاده های ایران شد، اما کمی بعد نسخه اتوماتیک آن با پیشرانه قوی تر 1.8 لیتری و با قیمت خوبی وارد بازار شد و توانست به فروش بسیار خوبی هم دست پیدا کند. موتور(پیشرانه) جک J5 اتوماتیک ساخته شرکت میتسوبیشی است که علاوه بر اعتبار بخشیدن به این برند چینی، می تواند با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری عملکرد خیلی خوبی ارائه دهد و نیازهای کاربران خود را به خوبی پاسخ دهد.

داخل جک J5 اتوماتیک

در مقایسه با رقبای داخلی و هم رده خود در بازار، فضای داخل جک J5 اتوماتیک جذابیت بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد. علاوه بر این با اضافه شدن یک صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی به کنسول مرکزی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه دسته برطرف شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان جدید هم مقابل راننده قرار گرفته و بر روی آن کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی اضافه شده است تا دسترسی راننده سریع تر و آسان تر باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزیی نسبت به نسخه دستی داشته اند و با این وجود، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با رقبای موجود در بازار هم حرف های خوبی برای گفتن دارد.

طراحی جک J5 اتوماتیک

با این وجود که حدود سالها از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی چینی های موجود در کشور از طراحی خوب و جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که در مسیر توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن، شرکت معروف پینین فارنا هم دست داشته و محصول سدان شرکت خودروسازی جک با همکاری این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است.

مشخصات جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا 1355 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است. همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.3 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J5 اتوماتیک می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

 

تفاوت موتور جک J5 دنده ای با اتوماتیک؟

نسخه دنده ای جک J5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده در صورتیکه نسخه اتوماتیک جک J5 به پیشرانه 1.8 لیتری مجهز شده است

چطور کند بودن گیربکس جک J5 را درست کنیم؟

برای گیربکس جک J5 آپدیتی وجود دارد که با انجام آن عملکرد این گیربکس بهتر می شود و کمی سریع تر از قبل عمل می کند. همچنین می توانید خودرو را ریمپ کنید

جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات
مشخصات کلی
حجم موتور 1834
موتور 4G93D
نوع موتور بنزین سوز - طراحی میتسوبیشی پاشش چند نقطه ای MPI
استاندارد آلایندگی مطابق استاندارد EURO IV
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ 4 سیلندر خطی، 16 سوپاپه (2 سوپاپ ورودی و 2 سوپاپ خروجی به ازاء هر سیلندر)، 2 میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC) با قابلیت تغییر زمانبندی سوپاپها
حداکثر قدرت (HP/RPM) 6500@140/7
حداکثر گشتاور (NM/RPM) 5000@165
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک - مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 175
سایز چرخها رادیال 16 - 205/55
طول خودرو (میلی متر) 4590
عرض خودرو (میلی متر) 1765
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1465
وزن خالص (کیلوگرم) 1355
گنجایش و تعداد سرنشین
امکانات
تریم داخلی 4 نفر (با احتساب راننده)
تجهیزات و امکانات کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (چهار درب)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم 4 طرف، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو (متعلقات ذکر شده بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است)
  • مجیدد

    مجیدد (مهمان)

    1394-08-27
    سلام اقای یعقوبیان
    لطفا بنده رو راهنمایی کنیده واقعا سردرگمم
    واقعا جی۵اتومات مشکل داره در همامنگی موتور و گیربکس؟؟ وهم چنین در فن؟؟ وداغ میکنه همیشه؟؟ شنیدم مصرف سوختشم بیش از حد بالاس !!!
    دوستان راهنمایی کنید که بخرم یا نه؟؟ شتابشم کنده ایا؟؟؟؟
  • arian

    arian (عضو سایت)

    1394-08-26
    سلام دوستان

    امروز دومین جی 5 رو طی یکسال اخیر تحویل گرفتم.

    چند مورد نسبت به سال قبل بهتر شده

    ارتفاع اگزوز

    ترمز

    رنگ

    کپسول آتشنشانی

    پک هدیه

    برخوردشون هم نسبت به سال قبل بهتر شده بود.

    به نظرم کرمان خودرو امسال بهتر داره کار میکنه نسبت به پارسال
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-08-26
    نقل قول کردن : سليماني
    سلام عليكم جناب يعقوبيان
    تا اخر هفته ميخوام ترمز رو ببرم واسه آپديت كجا بايد برم منزل بنده تهرانپارس هستش با تشكر


    با سلام
    با تعمیرگاه شماره 4 مرکزی هماهنگ فرمایید.
  • سليماني

    سليماني (مهمان)

    1394-08-26
    سلام عليكم جناب يعقوبيان
    تا اخر هفته ميخوام ترمز رو ببرم واسه آپديت كجا بايد برم منزل بنده تهرانپارس هستش با تشكر
  • حسین

    حسین (مهمان)

    1394-08-26
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : حسین
    با سلام و خسته نباشید
    جناب یعقوبیان در حالت تیپ ترونیک وقتی خودرو در حالت دنده 4 هست به بهش معکوس میدهم دنده 3 میشه ولی در برخی موارد خودش به دنده 4 میره در سایر دنده ها چک نکردم ایا این طبیعیه و ایا نباید در حالت تیپ ترونیک فرمانپذیری از راننده داشته باشه
    ایا طبیعی هستش و اگر مشکل داره قابل رفع میباشد
    با تشکر


    با سلام
    ابتدا مطمئن شوید که دنده در حالت تیپ ترونیک جا رفته است.
    در غیر اینصورت به نمایندگی بفرمایید تا کنترل کنند.
    ممکن است نیاز بع تعویض لیور دسته دنده باشد.

    باتشکر از پاسخگویی شما که در اسرع وقت جواب سوالات را میدهید
    خدا قوت
  • mehdi_Ab

    mehdi_Ab (عضو سایت)

    1394-08-26
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    نقل قول کردن : ali reza۵۸
    باسلام خدمت اقای یعقوبیان عزیز که خیلی برای این سایت زحمت میکشن و برای کرمان موتور که حیف که واقعا باید قدر ایشان رابداند و از ایشان بصورت شایسته تقدیر کند
    ولی من نظر شخصی خودم را میگم که نزدیک به ۲ سال از امدن جی ۵ اتومات میگذر ولی کرمان موتور نسبت به دو مشکل اصلی این ماشین کاملا بی تفاوت عمل میکنه ۱ ترموستات این ماشین که باعث میشه همش فنها روشن بمانه که میگن برنامه ایطوری تعریف شده ۲ عملکرد گیربکس این ماشین است که دیر معکوس میکشه و بلافاصله دنده را سبک میکنه من بشخصه اهمیتی نمیدم چون این ماشین ۲ سال گارانتی یا بقول اقای یعقوبیان ۵۰۰۰۰ کارکرد قابل قبول پس تا این تایم هر مشکلی بوجود بیاد شرکت باید جوابگو باشه من هیچ رحمی به موتور و گیربکس این ماشین نمیکنم ودر جاده ودر هر شرایطی از تمام توان این ماشین استفاده میکنم حال کاری ندارم یکی میگه میره یکی میگه نمیره من با دنده ۲ ۱۳۰ تا رفتم و با ماشین تا ۲۱۰ کیلومتر در ساعت رفتم بنظر من این عملکرد گیربکس با عث استطحکاک شدید درون گیربکس میشه و دائم باید در فشار قرار بگیر چه در زمان دنده مرده چه در زمان دیر معکوس کشیدن به حر حال دوران فروش خوب این ماشین با عملکرد ضعیف کرمان موتور به این حال رو به تنزول میرود بهر حال در مورد اپدیت ترمز چون با جون مردم بازی میکرد سریعا انجام شد ولی ما مشتریها اعتماد داشتیم که برای گیربکس هم همین طور میشود که متاسفانه شرکت فروش را به رضایت مداری مشتری ترجیح داد واقعا کرمان موتور پس از مونتاژ رویایی ماتیز سیلو ورنا النترا بااین رویه خودش رو در چشمان مشتریان جور دیگه جلوه داد
    من بشخصه تصمیم گرفتم بعد از تعویض این ماشین فقط از محصولات خارجی مثل کیا و هیوندای و غیره استفاده کنم دیگه به محصولات داخلی اعتماد ندارم


    با سلام، من با نظر شما کاملاً موافقم، واقعاً انگار کرمان موتور اومده N تا ماشین بفروشه و بره، مگه میشه نسبت به این نقیصه ماشین که همه و حتی خود کرمان موتور قبولش دارن اینقدر دیر و کند عمل کرد؟؟ با هیچ تئوری علمی جور در نمیاد که یه شرکت اینطور خودزنی کنه. همونطور که خیلی از مردم به خاطر کیفیت خوب خودروهای قبلی کرمان خودرو مثل سیلو، آوانته و وارنا ... اومدن خودروهای فعلی رو خریدن، خیلی ها هم در آینده به خاطر همین خودروهای فعلی دیگه سمت کرمان خودرو نخواهند رفت. مثل خود من.


    سلام
    من هم کاملا موافقم. من هم چون تجربه دوو سیلو رو داشتم تصور دیگه ای نسبت به کرمان خودرو داشتم و فکر میکردم هرچند این ماشین چینیه ولی بهر حال کرمان موتور نمیره سراغ یه کمپانی ضعیف و یه محصول مشکل دار. ولی به نظر میاد که یا این کرمان موتور اون کرمان موتوری نیست که ما میشناختیم و سیاست هاش عوض شده و یا کرمان موتور درگیر یک اشتباه محاسباتی شده و الان نمیتونه جمع و جورش کنه.
    به هر حال دود این داستان به چشم مشتریان میره و ضرر اصلی و نهایی رو حود کرمان موتور خواهد کرد که مشتریان و اعتبارش رو از دست خواهد داد.
  • mohsen mohammadi

    mohsen mohammadi (عضو سایت)

    1394-08-26
    نقل قول کردن : ali reza58
    باسلام خدمت اقای یعقوبیان عزیز که خیلی برای این سایت زحمت میکشن و برای کرمان موتور که حیف که واقعا باید قدر ایشان رابداند و از ایشان بصورت شایسته تقدیر کند
    ولی من نظر شخصی خودم را میگم که نزدیک به 2 سال از امدن جی 5 اتومات میگذر ولی کرمان موتور نسبت به دو مشکل اصلی این ماشین کاملا بی تفاوت عمل میکنه 1 ترموستات این ماشین که باعث میشه همش فنها روشن بمانه که میگن برنامه ایطوری تعریف شده 2 عملکرد گیربکس این ماشین است که دیر معکوس میکشه و بلافاصله دنده را سبک میکنه من بشخصه اهمیتی نمیدم چون این ماشین 2 سال گارانتی یا بقول اقای یعقوبیان 50000 کارکرد قابل قبول پس تا این تایم هر مشکلی بوجود بیاد شرکت باید جوابگو باشه من هیچ رحمی به موتور و گیربکس این ماشین نمیکنم ودر جاده ودر هر شرایطی از تمام توان این ماشین استفاده میکنم حال کاری ندارم یکی میگه میره یکی میگه نمیره من با دنده 2 130 تا رفتم و با ماشین تا 210 کیلومتر در ساعت رفتم بنظر من این عملکرد گیربکس با عث استطحکاک شدید درون گیربکس میشه و دائم باید در فشار قرار بگیر چه در زمان دنده مرده چه در زمان دیر معکوس کشیدن به حر حال دوران فروش خوب این ماشین با عملکرد ضعیف کرمان موتور به این حال رو به تنزول میرود بهر حال در مورد اپدیت ترمز چون با جون مردم بازی میکرد سریعا انجام شد ولی ما مشتریها اعتماد داشتیم که برای گیربکس هم همین طور میشود که متاسفانه شرکت فروش را به رضایت مداری مشتری ترجیح داد واقعا کرمان موتور پس از مونتاژ رویایی ماتیز سیلو ورنا النترا بااین رویه خودش رو در چشمان مشتریان جور دیگه جلوه داد
    من بشخصه تصمیم گرفتم بعد از تعویض این ماشین فقط از محصولات خارجی مثل کیا و هیوندای و غیره استفاده کنم دیگه به محصولات داخلی اعتماد ندارم


    با سلام، من با نظر شما کاملاً موافقم، واقعاً انگار کرمان موتور اومده N تا ماشین بفروشه و بره، مگه میشه نسبت به این نقیصه ماشین که همه و حتی خود کرمان موتور قبولش دارن اینقدر دیر و کند عمل کرد؟؟ با هیچ تئوری علمی جور در نمیاد که یه شرکت اینطور خودزنی کنه. همونطور که خیلی از مردم به خاطر کیفیت خوب خودروهای قبلی کرمان خودرو مثل سیلو، آوانته و وارنا ... اومدن خودروهای فعلی رو خریدن، خیلی ها هم در آینده به خاطر همین خودروهای فعلی دیگه سمت کرمان خودرو نخواهند رفت. مثل خود من.
  • ali reza58

    ali reza58 (عضو سایت)

    1394-08-25
    باسلام خدمت اقای یعقوبیان عزیز که خیلی برای این سایت زحمت میکشن و برای کرمان موتور که حیف که واقعا باید قدر ایشان رابداند و از ایشان بصورت شایسته تقدیر کند
    ولی من نظر شخصی خودم را میگم که نزدیک به 2 سال از امدن جی 5 اتومات میگذر ولی کرمان موتور نسبت به دو مشکل اصلی این ماشین کاملا بی تفاوت عمل میکنه 1 ترموستات این ماشین که باعث میشه همش فنها روشن بمانه که میگن برنامه ایطوری تعریف شده 2 عملکرد گیربکس این ماشین است که دیر معکوس میکشه و بلافاصله دنده را سبک میکنه من بشخصه اهمیتی نمیدم چون این ماشین 2 سال گارانتی یا بقول اقای یعقوبیان 50000 کارکرد قابل قبول پس تا این تایم هر مشکلی بوجود بیاد شرکت باید جوابگو باشه من هیچ رحمی به موتور و گیربکس این ماشین نمیکنم ودر جاده ودر هر شرایطی از تمام توان این ماشین استفاده میکنم حال کاری ندارم یکی میگه میره یکی میگه نمیره من با دنده 2 130 تا رفتم و با ماشین تا 210 کیلومتر در ساعت رفتم بنظر من این عملکرد گیربکس با عث استطحکاک شدید درون گیربکس میشه و دائم باید در فشار قرار بگیر چه در زمان دنده مرده چه در زمان دیر معکوس کشیدن به حر حال دوران فروش خوب این ماشین با عملکرد ضعیف کرمان موتور به این حال رو به تنزول میرود بهر حال در مورد اپدیت ترمز چون با جون مردم بازی میکرد سریعا انجام شد ولی ما مشتریها اعتماد داشتیم که برای گیربکس هم همین طور میشود که متاسفانه شرکت فروش را به رضایت مداری مشتری ترجیح داد واقعا کرمان موتور پس از مونتاژ رویایی ماتیز سیلو ورنا النترا بااین رویه خودش رو در چشمان مشتریان جور دیگه جلوه داد
    من بشخصه تصمیم گرفتم بعد از تعویض این ماشین فقط از محصولات خارجی مثل کیا و هیوندای و غیره استفاده کنم دیگه به محصولات داخلی اعتماد ندارم
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : حسین
    با سلام و خسته نباشید
    جناب یعقوبیان در حالت تیپ ترونیک وقتی خودرو در حالت دنده 4 هست به بهش معکوس میدهم دنده 3 میشه ولی در برخی موارد خودش به دنده 4 میره در سایر دنده ها چک نکردم ایا این طبیعیه و ایا نباید در حالت تیپ ترونیک فرمانپذیری از راننده داشته باشه
    ایا طبیعی هستش و اگر مشکل داره قابل رفع میباشد
    با تشکر


    با سلام
    ابتدا مطمئن شوید که دنده در حالت تیپ ترونیک جا رفته است.
    در غیر اینصورت به نمایندگی بفرمایید تا کنترل کنند.
    ممکن است نیاز بع تعویض لیور دسته دنده باشد.
  • امیر .

    امیر . (عضو سایت)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : امیر .
    در مورد مصرف سوخت ماشین هم من ماشینو بردم نمایندگی تا دستگاه بزنند وهم سرویس ۱۰ هزار را انجام بدم بعد از این که ماشینو تحویل گرفتم گفتند که دستگاه زدیم هیچ مشکلی نداشت.
    اقای یعقوبیان من واقعا به این نمایندگی شک دارم که انجام دادن یا دروغ گفتند. الان مصرف ماشین هم ۱۸ هست
    اقای یعقوبیان واقعا هیچ کس از این نمایندگی راضی نیست دیروز یه کسی هم که ماشین جکs۵. داشت خیلی شاکی بود و میخواست دیگه برای سرویس نیاد مشکلش هم روغن ریزی بود .
    نمایندگی هم طیبا بود
    اقای یعقوبیان من چند روزی هست که با اقای پور میرزایی کار دارم ولی اصلامثل ابن که ایشون دفتر کارشون نیستند اگه مبشه این پیامو برای ایشون بفرستید که با من تماس بگیرند.باتشکر
    09191946458


    با سلام
    آقای پور میرزایی کجا هستند؟؟؟؟؟؟


    سلام
    فکر میکردم شما میشناسی اقای پور میرزایی رو . چون قبلا که من در مورد مصرف خودرو شاکی بودم ودر سایت پیام گذاشتم ایشون با من تماس گرفتند وجویای مشکل من شدند. فکر کنم اقای پور میرزایی مدیر فنی مهندسی بم خودرو هستند.
  • حسین

    حسین (مهمان)

    1394-08-25
    با سلام و خسته نباشید
    جناب یعقوبیان در حالت تیپ ترونیک وقتی خودرو در حالت دنده 4 هست به بهش معکوس میدهم دنده 3 میشه ولی در برخی موارد خودش به دنده 4 میره در سایر دنده ها چک نکردم ایا این طبیعیه و ایا نباید در حالت تیپ ترونیک فرمانپذیری از راننده داشته باشه
    ایا طبیعی هستش و اگر مشکل داره قابل رفع میباشد
    با تشکر
  • مسعود

    مسعود (مهمان)

    1394-08-25
    سلام لطفا من رو اد کنید 09153155723
  • سيد هادي

    سيد هادي (مهمان)

    1394-08-25
    [quote=مدیریت]آقای یعقوبیان، من اعتقاد دارم انجام این کار به هر دلیل برای شرکت مقدور نیست. با توجه به اینکه اگر این مشکل حل می شد واقعاً نمیشد ایراد عمده دیگری از ماشین پیدا کرد. پس شرکت برای حفظ بازار فعلی یا افزایش بازار ماشین حتماً این کار رو انجام می داد. اما اینکه با علم به این نقص آپدیت رو انجام نمی دن یعنی اینکه کاری نشدنی است. شاید به شما هم اطلاعات غلط می دهند که نرم افزار جدید در حال تست هست و ...، مگه میشه برای یک تغییر نرم افزاری گیربکس، شرکت بیش از یک سال زمان صرف کنه و هنوز هم به نتیجه نرسیده باشه، برای من قابل هضم نیست.[/quote]

    با سلام
    دلیلی بر اینکه بخواهند اطلاعات غلط بدهند نیست.
    این تغییر باید از طریق کارخانه JAC انجام شود.
    نمونه ای از هزاران نامه ارسالی را برایتان می گذارم.

    Dear Mr. Peng;

    Following our brief meeting at KMC’s lobby, we are anticipating to receive JAC’s official response on the modification of J5AT’s TCU reprogram (below mail dated Oct. 26th) to compensate the lack of power which have been reported by the local customers of the model which have left inferior image of the model at local market.

    Please kindly pursue this important matter with your R&D and accordingly get back to us at your earliest convenient time.

    B. Regards


    Dear Mr. Peng;

    Following our last meeting about lack of power on J5AT, as it was explained to you, Kmc went locally through some TCU adjustments to prevail the power insufficiency of the concerned model with definite positive results not only on gear shift timing and engine power, but also, improvement on fuel consumption ( please refer to the attached lab’s test report on fuel consumption) to enhance customer satisfaction and improving J5AT image at local market.

    On this matter, as we hand delivered the modified TCU to you, please kindly coordinate the issue with your R&D for their analysis on the concerned TCU program’s modification, and also, if approved by your R&D, please kindly see to it so that the new TCU program be implemented on the next immediate CKD dispatch of J5AT to Kmc, as well as, relative action plan to modify the TCU programs on the already produced model at Kmc after sales services.

    We do thank you in advance for your kind and immediate efforts on the above subject matter.

    Looking forward to hearing your action plan in due course.[/quote]
    با سلام
    جناب يعقوبيان به توجه به تجربه بنده در خودرو سازي كه شامل كاركرد با فرانسويها خودروي زانتيا كره اي ها خودروي ريو و سراتو و چينيها خودروي برليانس وقتي خط توليد در كشوري داير ميباشد كارشناسان اون خودرو ساز در شركت مونتاژ كار وجود دارند البته در بين اين سه گروه متاسفانه نا بلد بودن چيني ها مشهود ميباشد ولي نحوه كار به اين صورته كه ايراد به كارشناس اون خودرو ساز اعلام و ايشون با شكرت مكاتبه ميكنه ولي متاسفانه بيشتر ايرادات جك فعلا به گفته جنابعالي در مرحله مكاتبه مونده و بنده همانند دوستان ديگه اميدي به اعمال تغيرات ندارم . با تشكر
  • mehdi_Ab

    mehdi_Ab (عضو سایت)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : mehdi_Ab
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    با سلام خدمت دوستان، با توجه به اینکه عمده مشکل دارندگان جی5 اتوماتیک زود سبک کردن دنده هستش و این واقعاً برای عمده دارندگان این خودرو معضل بزرگیه اصلاً قابل قبول نیست که شرکت این کار رو بتونه انجام بده و انجام نده. الان هر کسی که راجع به این خودرو کمترین اطلاعاتی داشته باشه میدونه که نحوه تعویض دنده نرمال نیست. اما شرکت اصلاً عکس العملی نشون نمیده. اینجا هم آقای یعقوبیان بیش از یک سال هست که میفرمایند شرکت در حال تست برنامه های متفاوت برای آپدیت گیربکس هستش اما هنوز خبری نیست. من به شخصه اعتقاد دارم تغییر برنامه گیربکس انجام شدنی نیست. یا به دلیل افزایش مصرف سوخت، یا افزایش آلایندگی ها و یا هر چیز دیگه. یه جورایی سر کاریم.


    سلام
    من هم کاملا با حرف شما موافقم. دلیل اصلی اینکه ماشین زود دنده سبک میکنه پایین آوردن مصرف سوخته و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره.
    من برنامه ecu رو آپدیت کردم و این موضوع فقط معکوس کشیدن رو اصلاح میکنه و در دیرتر سبک شدن دنده ها تاثیری نداره.
    به هر حال من تقریبا 99% مطمئن هستم که کرمان خودرو این کار رو انجام نخواهد داد و به احتمال خیلی زیاد باید یا مدل جدیدی از این ماشین بیاد یا اینکه خود شرکت جک تغییراتی در طراحی موتور و گیربکس انجام بده.


    با سلام
    دقیقا بر عکس فرمودید.
    چون دنده مرده و تعویض و معکوس کشیدن مداوم دنده باعث افزایش مصرف می شود.
    شما این اطمینان را با کدام مستند می فرمایید؟


    آقای یعقوبیان، من اعتقاد دارم انجام این کار به هر دلیل برای شرکت مقدور نیست. با توجه به اینکه اگر این مشکل حل می شد واقعاً نمیشد ایراد عمده دیگری از ماشین پیدا کرد. پس شرکت برای حفظ بازار فعلی یا افزایش بازار ماشین حتماً این کار رو انجام می داد. اما اینکه با علم به این نقص آپدیت رو انجام نمی دن یعنی اینکه کاری نشدنی است. شاید به شما هم اطلاعات غلط می دهند که نرم افزار جدید در حال تست هست و ...، مگه میشه برای یک تغییر نرم افزاری گیربکس، شرکت بیش از یک سال زمان صرف کنه و هنوز هم به نتیجه نرسیده باشه، برای من قابل هضم نیست.


    با سلام مجدد.
    بیشتر ماشین های اتومات دارای مدهای نرمال و اسپرت هستند. قطعا می دانید که مد اسپرت مصرف سوخت را بالا می برد و دلیل آن هم دیرتر تعویض کردن دنده ها و بالا رفتن دور موتور است.
    در مورد دنده مرده رفتن هم باید بگم که مشکل زود سبک شدن دنده است نه دنده مرده رفتن. مشکل دنده مرده رو با آپدیت گیربکس میشه حل کرد و به محض اینکه نیاز به سرعت و شتاب داشته باشید معکوس میکشه.
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-08-25
    آقای یعقوبیان، من اعتقاد دارم انجام این کار به هر دلیل برای شرکت مقدور نیست. با توجه به اینکه اگر این مشکل حل می شد واقعاً نمیشد ایراد عمده دیگری از ماشین پیدا کرد. پس شرکت برای حفظ بازار فعلی یا افزایش بازار ماشین حتماً این کار رو انجام می داد. اما اینکه با علم به این نقص آپدیت رو انجام نمی دن یعنی اینکه کاری نشدنی است. شاید به شما هم اطلاعات غلط می دهند که نرم افزار جدید در حال تست هست و ...، مگه میشه برای یک تغییر نرم افزاری گیربکس، شرکت بیش از یک سال زمان صرف کنه و هنوز هم به نتیجه نرسیده باشه، برای من قابل هضم نیست.[/quote]

    با سلام
    دلیلی بر اینکه بخواهند اطلاعات غلط بدهند نیست.
    این تغییر باید از طریق کارخانه JAC انجام شود.
    نمونه ای از هزاران نامه ارسالی را برایتان می گذارم.

    Dear Mr. Peng;

    Following our brief meeting at KMC’s lobby, we are anticipating to receive JAC’s official response on the modification of J5AT’s TCU reprogram (below mail dated Oct. 26th) to compensate the lack of power which have been reported by the local customers of the model which have left inferior image of the model at local market.

    Please kindly pursue this important matter with your R&D and accordingly get back to us at your earliest convenient time.

    B. Regards


    Dear Mr. Peng;

    Following our last meeting about lack of power on J5AT, as it was explained to you, Kmc went locally through some TCU adjustments to prevail the power insufficiency of the concerned model with definite positive results not only on gear shift timing and engine power, but also, improvement on fuel consumption ( please refer to the attached lab’s test report on fuel consumption) to enhance customer satisfaction and improving J5AT image at local market.

    On this matter, as we hand delivered the modified TCU to you, please kindly coordinate the issue with your R&D for their analysis on the concerned TCU program’s modification, and also, if approved by your R&D, please kindly see to it so that the new TCU program be implemented on the next immediate CKD dispatch of J5AT to Kmc, as well as, relative action plan to modify the TCU programs on the already produced model at Kmc after sales services.

    We do thank you in advance for your kind and immediate efforts on the above subject matter.

    Looking forward to hearing your action plan in due course.
  • mohsen mohammadi

    mohsen mohammadi (عضو سایت)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : mehdi_Ab
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    با سلام خدمت دوستان، با توجه به اینکه عمده مشکل دارندگان جی5 اتوماتیک زود سبک کردن دنده هستش و این واقعاً برای عمده دارندگان این خودرو معضل بزرگیه اصلاً قابل قبول نیست که شرکت این کار رو بتونه انجام بده و انجام نده. الان هر کسی که راجع به این خودرو کمترین اطلاعاتی داشته باشه میدونه که نحوه تعویض دنده نرمال نیست. اما شرکت اصلاً عکس العملی نشون نمیده. اینجا هم آقای یعقوبیان بیش از یک سال هست که میفرمایند شرکت در حال تست برنامه های متفاوت برای آپدیت گیربکس هستش اما هنوز خبری نیست. من به شخصه اعتقاد دارم تغییر برنامه گیربکس انجام شدنی نیست. یا به دلیل افزایش مصرف سوخت، یا افزایش آلایندگی ها و یا هر چیز دیگه. یه جورایی سر کاریم.


    سلام
    من هم کاملا با حرف شما موافقم. دلیل اصلی اینکه ماشین زود دنده سبک میکنه پایین آوردن مصرف سوخته و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره.
    من برنامه ecu رو آپدیت کردم و این موضوع فقط معکوس کشیدن رو اصلاح میکنه و در دیرتر سبک شدن دنده ها تاثیری نداره.
    به هر حال من تقریبا 99% مطمئن هستم که کرمان خودرو این کار رو انجام نخواهد داد و به احتمال خیلی زیاد باید یا مدل جدیدی از این ماشین بیاد یا اینکه خود شرکت جک تغییراتی در طراحی موتور و گیربکس انجام بده.


    با سلام
    دقیقا بر عکس فرمودید.
    چون دنده مرده و تعویض و معکوس کشیدن مداوم دنده باعث افزایش مصرف می شود.
    شما این اطمینان را با کدام مستند می فرمایید؟


    آقای یعقوبیان، من اعتقاد دارم انجام این کار به هر دلیل برای شرکت مقدور نیست. با توجه به اینکه اگر این مشکل حل می شد واقعاً نمیشد ایراد عمده دیگری از ماشین پیدا کرد. پس شرکت برای حفظ بازار فعلی یا افزایش بازار ماشین حتماً این کار رو انجام می داد. اما اینکه با علم به این نقص آپدیت رو انجام نمی دن یعنی اینکه کاری نشدنی است. شاید به شما هم اطلاعات غلط می دهند که نرم افزار جدید در حال تست هست و ...، مگه میشه برای یک تغییر نرم افزاری گیربکس، شرکت بیش از یک سال زمان صرف کنه و هنوز هم به نتیجه نرسیده باشه، برای من قابل هضم نیست.
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : امیر .
    در مورد مصرف سوخت ماشین هم من ماشینو بردم نمایندگی تا دستگاه بزنند وهم سرویس ۱۰ هزار را انجام بدم بعد از این که ماشینو تحویل گرفتم گفتند که دستگاه زدیم هیچ مشکلی نداشت.
    اقای یعقوبیان من واقعا به این نمایندگی شک دارم که انجام دادن یا دروغ گفتند. الان مصرف ماشین هم ۱۸ هست
    اقای یعقوبیان واقعا هیچ کس از این نمایندگی راضی نیست دیروز یه کسی هم که ماشین جکs۵. داشت خیلی شاکی بود و میخواست دیگه برای سرویس نیاد مشکلش هم روغن ریزی بود .
    نمایندگی هم طیبا بود
    اقای یعقوبیان من چند روزی هست که با اقای پور میرزایی کار دارم ولی اصلامثل ابن که ایشون دفتر کارشون نیستند اگه مبشه این پیامو برای ایشون بفرستید که با من تماس بگیرند.باتشکر
    09191946458


    با سلام
    آقای پور میرزایی کجا هستند؟؟؟؟؟؟
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : mehdi_Ab
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    با سلام خدمت دوستان، با توجه به اینکه عمده مشکل دارندگان جی5 اتوماتیک زود سبک کردن دنده هستش و این واقعاً برای عمده دارندگان این خودرو معضل بزرگیه اصلاً قابل قبول نیست که شرکت این کار رو بتونه انجام بده و انجام نده. الان هر کسی که راجع به این خودرو کمترین اطلاعاتی داشته باشه میدونه که نحوه تعویض دنده نرمال نیست. اما شرکت اصلاً عکس العملی نشون نمیده. اینجا هم آقای یعقوبیان بیش از یک سال هست که میفرمایند شرکت در حال تست برنامه های متفاوت برای آپدیت گیربکس هستش اما هنوز خبری نیست. من به شخصه اعتقاد دارم تغییر برنامه گیربکس انجام شدنی نیست. یا به دلیل افزایش مصرف سوخت، یا افزایش آلایندگی ها و یا هر چیز دیگه. یه جورایی سر کاریم.


    سلام
    من هم کاملا با حرف شما موافقم. دلیل اصلی اینکه ماشین زود دنده سبک میکنه پایین آوردن مصرف سوخته و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره.
    من برنامه ecu رو آپدیت کردم و این موضوع فقط معکوس کشیدن رو اصلاح میکنه و در دیرتر سبک شدن دنده ها تاثیری نداره.
    به هر حال من تقریبا 99% مطمئن هستم که کرمان خودرو این کار رو انجام نخواهد داد و به احتمال خیلی زیاد باید یا مدل جدیدی از این ماشین بیاد یا اینکه خود شرکت جک تغییراتی در طراحی موتور و گیربکس انجام بده.


    با سلام
    دقیقا بر عکس فرمودید.
    چون دنده مرده و تعویض و معکوس کشیدن مداوم دنده باعث افزایش مصرف می شود.
    شما این اطمینان را با کدام مستند می فرمایید؟
  • mehdi_Ab

    mehdi_Ab (عضو سایت)

    1394-08-25
    نقل قول کردن : mohsen mohammadi
    با سلام خدمت دوستان، با توجه به اینکه عمده مشکل دارندگان جی5 اتوماتیک زود سبک کردن دنده هستش و این واقعاً برای عمده دارندگان این خودرو معضل بزرگیه اصلاً قابل قبول نیست که شرکت این کار رو بتونه انجام بده و انجام نده. الان هر کسی که راجع به این خودرو کمترین اطلاعاتی داشته باشه میدونه که نحوه تعویض دنده نرمال نیست. اما شرکت اصلاً عکس العملی نشون نمیده. اینجا هم آقای یعقوبیان بیش از یک سال هست که میفرمایند شرکت در حال تست برنامه های متفاوت برای آپدیت گیربکس هستش اما هنوز خبری نیست. من به شخصه اعتقاد دارم تغییر برنامه گیربکس انجام شدنی نیست. یا به دلیل افزایش مصرف سوخت، یا افزایش آلایندگی ها و یا هر چیز دیگه. یه جورایی سر کاریم.


    سلام
    من هم کاملا با حرف شما موافقم. دلیل اصلی اینکه ماشین زود دنده سبک میکنه پایین آوردن مصرف سوخته و باعث میشه دور موتور خیلی بالا نره.
    من برنامه ecu رو آپدیت کردم و این موضوع فقط معکوس کشیدن رو اصلاح میکنه و در دیرتر سبک شدن دنده ها تاثیری نداره.
    به هر حال من تقریبا 99% مطمئن هستم که کرمان خودرو این کار رو انجام نخواهد داد و به احتمال خیلی زیاد باید یا مدل جدیدی از این ماشین بیاد یا اینکه خود شرکت جک تغییراتی در طراحی موتور و گیربکس انجام بده.
  • mohsen mohammadi

    mohsen mohammadi (عضو سایت)

    1394-08-25
    با سلام خدمت دوستان، با توجه به اینکه عمده مشکل دارندگان جی5 اتوماتیک زود سبک کردن دنده هستش و این واقعاً برای عمده دارندگان این خودرو معضل بزرگیه اصلاً قابل قبول نیست که شرکت این کار رو بتونه انجام بده و انجام نده. الان هر کسی که راجع به این خودرو کمترین اطلاعاتی داشته باشه میدونه که نحوه تعویض دنده نرمال نیست. اما شرکت اصلاً عکس العملی نشون نمیده. اینجا هم آقای یعقوبیان بیش از یک سال هست که میفرمایند شرکت در حال تست برنامه های متفاوت برای آپدیت گیربکس هستش اما هنوز خبری نیست. من به شخصه اعتقاد دارم تغییر برنامه گیربکس انجام شدنی نیست. یا به دلیل افزایش مصرف سوخت، یا افزایش آلایندگی ها و یا هر چیز دیگه. یه جورایی سر کاریم.