اینستاگرام نمایندگی فروش 1732 کرمان موتور

بررسی جک J5 اتومات | مشخصات فنی، تصاویر و آپشن‌ها


جک جی 5 مجسمه زیبایی

- طراحی شده توسط مرکز طراحی ایتالیایی pininfarina  

- یک طراحی عالی در 10 سال گذشته

- ظاهری فوق العاده، راضی کننده و اشتیاق آور برای رانندگی

- آموزش قدرت - قدرت بیشتر، انتشار کربن کمتر

- موتور JCA VVT DOHC با مصرف سوخت کم، قدرتمند ترین موتور برای وسایل نقلیه مسافری JAC است

- قدرت موتور بیش از حد مناسب برای رانندگی در انواع شرایط جاده

- نسخه نسل چهارم اتوماتیک میتسوبیشی برای راندن دلپذیر

- طراحی ساختار منطقی

- محتاط و امن ترین در تصادفات در تست NCAP

- سیستم Airbag فوق العاده در حفظ جان سرنشین در تصادفات

 

بررسی جک J5 اتوماتیک

جک J5 در ابتدا ورود به بازار ایران با موتور 1.5 لیتری و جعبه دنده دستی راهی جاده های ایران شد، اما کمی بعد نسخه اتوماتیک آن با پیشرانه قوی تر 1.8 لیتری و با قیمت خوبی وارد بازار شد و توانست به فروش بسیار خوبی هم دست پیدا کند. موتور(پیشرانه) جک J5 اتوماتیک ساخته شرکت میتسوبیشی است که علاوه بر اعتبار بخشیدن به این برند چینی، می تواند با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری عملکرد خیلی خوبی ارائه دهد و نیازهای کاربران خود را به خوبی پاسخ دهد.

داخل جک J5 اتوماتیک

در مقایسه با رقبای داخلی و هم رده خود در بازار، فضای داخل جک J5 اتوماتیک جذابیت بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد. علاوه بر این با اضافه شدن یک صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی به کنسول مرکزی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه دسته برطرف شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان جدید هم مقابل راننده قرار گرفته و بر روی آن کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی اضافه شده است تا دسترسی راننده سریع تر و آسان تر باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزیی نسبت به نسخه دستی داشته اند و با این وجود، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با رقبای موجود در بازار هم حرف های خوبی برای گفتن دارد.

طراحی جک J5 اتوماتیک

با این وجود که حدود سالها از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی چینی های موجود در کشور از طراحی خوب و جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که در مسیر توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن، شرکت معروف پینین فارنا هم دست داشته و محصول سدان شرکت خودروسازی جک با همکاری این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است.

مشخصات جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا 1355 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است. همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.3 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J5 اتوماتیک می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

 

تفاوت موتور جک J5 دنده ای با اتوماتیک؟

نسخه دنده ای جک J5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده در صورتیکه نسخه اتوماتیک جک J5 به پیشرانه 1.8 لیتری مجهز شده است

چطور کند بودن گیربکس جک J5 را درست کنیم؟

برای گیربکس جک J5 آپدیتی وجود دارد که با انجام آن عملکرد این گیربکس بهتر می شود و کمی سریع تر از قبل عمل می کند. همچنین می توانید خودرو را ریمپ کنید

جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات
مشخصات کلی
حجم موتور 1834
موتور 4G93D
نوع موتور بنزین سوز - طراحی میتسوبیشی پاشش چند نقطه ای MPI
استاندارد آلایندگی مطابق استاندارد EURO IV
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ 4 سیلندر خطی، 16 سوپاپه (2 سوپاپ ورودی و 2 سوپاپ خروجی به ازاء هر سیلندر)، 2 میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC) با قابلیت تغییر زمانبندی سوپاپها
حداکثر قدرت (HP/RPM) 6500@140/7
حداکثر گشتاور (NM/RPM) 5000@165
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک - مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 175
سایز چرخها رادیال 16 - 205/55
طول خودرو (میلی متر) 4590
عرض خودرو (میلی متر) 1765
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1465
وزن خالص (کیلوگرم) 1355
گنجایش و تعداد سرنشین
امکانات
تریم داخلی 4 نفر (با احتساب راننده)
تجهیزات و امکانات کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (چهار درب)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم 4 طرف، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو (متعلقات ذکر شده بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است)
  • مازیار

    مازیار (مهمان)

    1394-05-14
    سلام خدمت همه دوستان و آقای یعقوبیان عزیز.
    دیروز یک سفر کوتاه یک روزه رفت و برگشت از تهران به سمنان داشتم. مصرف بنزین را اندازه گرفتم ، شرایط به این صورت بود :
    کارکرد قبل از سفر : 750 کیلومتر
    شرایط جاده : کفی - فاقد شیب های تند
    مسافت رفت و برگشت : 480 کیلومتر (شروع از در منزل و پایان تا در منزل)
    شرایط کولر : 90 درصد روشن
    تعداد سر نشین : 1
    نوع بنزین مصرف شده : بنزین سوپر (همیشه از بنزین سوپر استفاده می کنم)
    مقدار مصرف شده : 33 لیتر
    مصرف بنزین خودرو : حدود 6.9
    متوسط سرعت : 110 - 120 کیلومتر بر ساعت با دور موتور 2.5 - 3

    دوستان به نظر بنده مصرف بنزین معقول هست.
    با تشکر
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-14
    نقل قول کردن : amir4731
    با سلام
    بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم . بر خلاف ذهنیتی که با مطالعه بعضی نوشته ها در مورد جک داشتم ، این ماشین رو در حد و اندازه های متوسط خوب دیدم. چه داخل ماشین و چه بیرونش کیفیت قابل قبولی دارد . بحث گیربکس هم در حدی که در وب سایتها مطرح میشود نیست که امیدوارم آنهم بزودی با ارائه آپدیت کرمان موتور حل شود
    فقط دیروز با اینکه باک ماشین خالی بود با زدن 16 لیتر بنزین سرریز شد فکر می کنم هوای داخل باک تخلیه نمیشود
    جناب یعقوبیان لطفا راهنمائی فرمائید



    آقا امیر
    با سلام
    مبارک باشد و به شادی استفاده کنید.
    اجازه دهید باک خالی شود مجدد، و سپس درب باک را چند ثانیه باز نگه دارید و سپس سوخت گیری کنید.
    اگر اصلاح نشد، به نمایندگی بفرمایید تا آمپر را کنترل کنند.

    شاد باشید
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-14
    نقل قول کردن : hamidamoo
    با سلام وعرض ارادت

    جناب یعقوبیان دیروز صدای جیر جیر موتور هنگام درجا کار کردن را به نمایندگی 1708 گفتم کلی مقاومت میکردن که عادی هست و ... و درنهایت با اصرار بنده و اینکه چرا از ابتدا چنین صدایی وجود نداشت قرار شد دینام تعویض گردد و درخواست بزنند. برای شما مقدوره صحت انجام درخواست قطعه را چک نمایید و چه وقت تایید میشود.

    با تشکر از شما

    شاسی: 120212
    نمایندگی: 1708


    آقای عموزاده
    با سلام
    پیرو پیگیری از واحد خدمات پس از فروش،عینا ایمیل ارسالی منعکس می گردد:

    با سلام،
    به استحضار میرساند قطعه دینام کامل طی شماره 170806566 سفارشگذاری شده و طی حواله 15633 تخصیص داده شده است
  • amir4731

    amir4731 (عضو سایت)

    1394-05-14
    با سلام
    بالاخره ماشین رو تحویل گرفتم . بر خلاف ذهنیتی که با مطالعه بعضی نوشته ها در مورد جک داشتم ، این ماشین رو در حد و اندازه های متوسط خوب دیدم. چه داخل ماشین و چه بیرونش کیفیت قابل قبولی دارد . بحث گیربکس هم در حدی که در وب سایتها مطرح میشود نیست که امیدوارم آنهم بزودی با ارائه آپدیت کرمان موتور حل شود
    فقط دیروز با اینکه باک ماشین خالی بود با زدن 16 لیتر بنزین سرریز شد فکر می کنم هوای داخل باک تخلیه نمیشود
    جناب یعقوبیان لطفا راهنمائی فرمائید
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : شفیعی
    با سلام
    من سرویس 2500 رو رفتم الان ماشین 5000 تا کار کرده باید بازهم برم سرویس یا سرویس بعدی 10000 هست؟

    با تشکر


    آقای شفیعی
    با سلام
    7500 کیلومتر مراجعه کنید.
  • شفیعی

    شفیعی (مهمان)

    1394-05-13
    با سلام
    من سرویس 2500 رو رفتم الان ماشین 5000 تا کار کرده باید بازهم برم سرویس یا سرویس بعدی 10000 هست؟

    با تشکر
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-13
    آقا علیرضا
    با سلام
    صدا مربوط به خشکی جنس لنت است و هیچ ارتباطی با گیربکس ندارد.
    بعد از مدتی کارکرد، صدا رفع می شود.

    درود بر شما[/quote]
    مدیر عزیز ،
    ممنون از سرعت پاسخگویی و توجه جنابعالی
    راستش واقعا نفس راحتی کشیدم .ولی اون کارشناس محترم جوابی داد که واقعا از خریدم پشیمون شدم.من 13 ساله پراید دارم و هرزمان لنت عوض میکردم کمی این صدا بود و رفع میشد.البته به نظرم جنس لنت هم بی تاثیر نیست.چون اصولا نباید صدایی بده.حالا بیشتر کار میکنم ایشالا که رفع بشه.
    البته ناگفته نماند که به جز این صدا ، خوشبختانه صدای موتور و کیفیت ساخت خوب بود تا این لحظه.امیدوارم مستدام باشه.
    من عضو سایت شما خواهم بود و این سایت رو مشاهده خواهم کرد.
    با تشکر مجدد[/quote]

    آقا علیرضا
    با سلام
    ممنون از همراهی شما.
    انجام وظیفه کرده ایم.

    شاد باشید
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : مهدی ملایی
    سلام جناب یعقوبیان عزیز

    ببخشید همانگونه که مستحضر هستید برخی دوستان با استفاده از ترموستات تاما 82 درجه مشکل دور تند فن را حل نموده اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

    ممنون


    آقا مهدی
    با سلام
    مساله ترموستات، مشکل نیست و در تعریف برنامه نرم افزار ، اینچنین طراحی شده است.
  • مازیار

    مازیار (مهمان)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : asusk53sv
    نقل قول کردن : تتتت
    نقل قول کردن : مازیار
    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یک موضوع کوچک را میخواستم در خصوص آپدیت غیر رسمی گیربکس توضیح بدم خدمتتون.
    دوستان من مدت زیادی را در مورد این آپدیت تحقیق کردم و متوجه شدم که با انجام آپدیت ، هیچ تغییری در وضعیت سبک نشدن دنده رخ نمیدهد و فقط در معکوس کشیدن وضعیت کمی بهتر می شود.
    ضمن اینکه واقعا فکر نمی کنم با معکوس کشیدن خودرو در حالت عادی مشکلی داشته باشیم.
    توجه کنید خودرو با موتور 1800 و 4 دنده اتومات بهتر از این نمی شود و عملکرد آن جز در حالت معکوس 2 به 1 که در دور موتور های خاصی اتفاق می افتد ، (که البته با بدست آوردن قلق این مشکل هم قابل حل است) تا حد زیادی شبیه به عملکرد مزدا 3 قدیمی است.
    در مورد زود سبک شدن دنده هم ، خوب میدانیم که مود تعریف شده برای این خودرو مود اقتصادی است و این که دنده در این مود زود سبک شود ، امری طبیعی است.
    در آخر هم دوباره عرض میکنم که رانندگی با خودرو اتومات بسیار متفاوت با خودرو دنده دستی است. تا جایی که می توانید برای شتاب و قدرت بیشتر پر گاز رانندگی کنید.
    اگر هم که اهل شتاب و سرعت و... نیستید که مود تعریف شده گیربکس بهتر حالت برای رانندگی شماست.
    خواهشا اگر هم قصد آپدیت گیربکس را دارید ، به مراکز غیر رسمی اعتماد نکنید ، چون اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید ، گارانتی خودرو ابطال میشود.
    امیدورام که کرمان موتور هم نسخه رسمی و مفید آپدیت را هر چه سریعتر در اختیار مشتریان قرار دهد.
    با تشکر
    سوالی بود در خدمتتون هستم.

    چطور متوجه شدی؟؟؟ میشه بگی؟؟؟


    می شه بفرمایید مراجعی که تحقیق کردین چه و کجا بوده ؟؟؟؟ چون تا جایی که ما جستجو کردیم هیچ رفرنس رسمی و غیر رسمی در خصوص آپدیت برنامه گیربکس اتوماتیک جک جی 5 پیدا نکردیم.


    دوستان سلام
    اجازه بدید بیشتر از این راجع به این آپدیت غبر رسمی صحبت نکنیم.
    حس میکنم اکثر این کامنت ها جنبه تبلیغاتی دارند.
    فقط به عنوان صحبت آخر بنده قبل از خرید خودرو بیشتر از 6 ماه تحقیق کردم و از خودرو یکی از دوستان در مدت چندین بار استفاده کردم. ایشون هم همون روزای اول این آپدیت را انجام دادند(پیرو اس ام اس تبلیعاتی که جالب بود با عنوان فراخوان کرمان موتور ارسال شده بود!) ولی تغییرات در همین حدی بود که توضیح دادم.
    مگر اینکه دوستان در مورد آپدیت جدیدتری صحبت می فرمایند که فکر نمیکنم اینگونه باشد.
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : ashtiani
    جناب آقای یعقوبیان و مالکین محترم جک جی 5 اتوماتیک.

    باسلام
    بنده امیر آشتاینی هستم. در خصوص آپدیت گیربکس که بنده در شیراز نمایندگی اقای زارع انجام دادم. خواستم جند تا نکته بگم.
    1- این اپدیتو من الان چند ماه زدم. گیربکس خوب شده. گارانتی هم دارم. بنده حاضرم هرجا بگید بیام ماشینو بدم تست کنید. تا تفاوت را حس کنید.
    2- هنوز کرمان موتور هیچ اقدامی برا اپدیت نکرده. پس لطفا روسایتا نگید که تا الان 5 تا برنامه تست کردن.
    لطفا بر علیه این اپدیت تبلیغ بد نکنید.


    آقای آشتیانی
    با سلام
    1-آیا آقای زارع ضمانت داده اند که تمام استانداردها حفظ شده است؟
    2-شما می دانید که کرمان موتور این کار را انجام نداده است؟
    ما بر علیه آپدیت تبلیغ منفی نمی کنیم.بلکه حرفمان این است که باید اصولی و با حفظ تمام استانداردها انجام شود.
  • Mr.Saber Torabi

    Mr.Saber Torabi (مهمان)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : asusk53sv
    نقل قول کردن : تتتت
    نقل قول کردن : مازیار
    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یک موضوع کوچک را میخواستم در خصوص آپدیت غیر رسمی گیربکس توضیح بدم خدمتتون.
    دوستان من مدت زیادی را در مورد این آپدیت تحقیق کردم و متوجه شدم که با انجام آپدیت ، هیچ تغییری در وضعیت سبک نشدن دنده رخ نمیدهد و فقط در معکوس کشیدن وضعیت کمی بهتر می شود.
    ضمن اینکه واقعا فکر نمی کنم با معکوس کشیدن خودرو در حالت عادی مشکلی داشته باشیم.
    توجه کنید خودرو با موتور 1800 و 4 دنده اتومات بهتر از این نمی شود و عملکرد آن جز در حالت معکوس 2 به 1 که در دور موتور های خاصی اتفاق می افتد ، (که البته با بدست آوردن قلق این مشکل هم قابل حل است) تا حد زیادی شبیه به عملکرد مزدا 3 قدیمی است.
    در مورد زود سبک شدن دنده هم ، خوب میدانیم که مود تعریف شده برای این خودرو مود اقتصادی است و این که دنده در این مود زود سبک شود ، امری طبیعی است.
    در آخر هم دوباره عرض میکنم که رانندگی با خودرو اتومات بسیار متفاوت با خودرو دنده دستی است. تا جایی که می توانید برای شتاب و قدرت بیشتر پر گاز رانندگی کنید.
    اگر هم که اهل شتاب و سرعت و... نیستید که مود تعریف شده گیربکس بهتر حالت برای رانندگی شماست.
    خواهشا اگر هم قصد آپدیت گیربکس را دارید ، به مراکز غیر رسمی اعتماد نکنید ، چون اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید ، گارانتی خودرو ابطال میشود.
    امیدورام که کرمان موتور هم نسخه رسمی و مفید آپدیت را هر چه سریعتر در اختیار مشتریان قرار دهد.
    با تشکر
    سوالی بود در خدمتتون هستم.

    چطور متوجه شدی؟؟؟ میشه بگی؟؟؟


    می شه بفرمایید مراجعی که تحقیق کردین چه و کجا بوده ؟؟؟؟ چون تا جایی که ما جستجو کردیم هیچ رفرنس رسمی و غیر رسمی در خصوص آپدیت برنامه گیربکس اتوماتیک جک جی 5 پیدا نکردیم.





    با سلام و احترام حضور همه
    بدون اغراق باید بگم من خودم 2 هفته پیش آپدیت گیربکس رو انجام دادم ولی احتمال میدادم دوباره ماشین تغییر نکنه و شاید بعد از مدتی دوباره ماشین تنبل بشه.
    من صبحها جنوب به شمال اتوبان یادگار امام رو با مشکل میرفتم چون زود دنده سبک میشد و ماشین شتاب از دست میداد اما الان بعد از دوهفته تست در حالت های مختلف چند مزیت آپدیت رو خدمت همه میگم
    1- ماشین سریع معکوس میکشه و شما نیاز نیست مدام با پدال گاز بازی کنید
    2- ماشین در دنده سنگین تر مثلا 3 در مدت زمان بیشتری باقی می ماند و زود دنده سبک نمیشه
    3- مصرف ماشین بسیار تغییر کرد یعنی کمتر شد و از همه مهمتر دیگه صدای دنده مرده و هووو و غیره توی ماشین نمیاد.
  • مازیار

    مازیار (مهمان)

    1394-05-13
    [quote=ziba2][quote=امیر .][quote=مازیار][quote=امیر .]باسلام
    من واقعا تعجب میکنم که بعضی از دوستان از تعویض دنده ها راضی هستنیک مثال ساده میزنم :با سرعت 120 تا حرکت میکنی
    سرعت را که کم میکنی تا 45 حالا که می خوای افزایش سرعت بدی ماشین خیلی کند افزایش سرعت میده. چرا چون دنده. روی 4 هست وماشین حرکت نمیکنه. حالا سرعت را باز کم میکنی تا25 در این حالت هم ماشین خوب شتاب نمیگره چون دنده روی3 هست
    کاهش دنده ها در این خودرو بسیار کند عمل میکنه
    در معکوس کشیدن هم زیاد گوش به فرملن نیست اگر تعویض دنده ها
    در این خودرو به درستی انجام بگیره اصلا نیازی به معکوس کشیدن
    نیست کرمان موتور باید یه فکری به حال تعویض دنده ها بکنه
    ومعکوس کشیدن در مرحله بعدی قرار بگیره به نظر من این
    اپدیت گیربکس که خارج از نمایندگی انجام میشه درمان نیست
    فقط یک مسکنه.[/quote]
    سلام اقا مازیار
    وقتی که سرعت از120. به 45 میرسه باید کاهش دنده داشته باشه
    یعنی دنده در این حالت باید به دنده 2 کاهش پیدا کنه
    بازی کردن با پدال گاز باعث افزایش بنزین میشود. وقتی که دنده به درستی انجام بشه نیاز به بازی با پدال گاز نیست. ومصرف هم
    کم میشه به نظر من یکی از دلایل مصرف زیاد این خودرو همین بازی با پدال گاز ومعکوس کشیدن های پی در پی است
    در ضمن من با نظر شما در مورد. قابل قبول بودن موتور 1800. این خودرو مخالفم. البته فعلا مخالفم
    اگر شما. در حالت تیپترونیک دنده ها را خودتون تعویض کنید
    میبینید که خودرو اصلا مشکل نداره. واگر در حالت اتومات هم اینجوری تعویض بشه واقعا عالی میشه
    اقای یعقوبیان ما هنوز منتظریم. در ضمن تعداد زیادی که این سایت را دنبال میکنن. منتظر این. آپدیت هستن
    کسایی که مایل نبودن این آپدیت را انجام نمیدن. درضمن چند روز پیش که نمایندگی بودم یه فرم. انتقاد پیشنهاد دادن که من در اون
    فرم مشکلاتی نوشتم یکی تعویض دنده ها ودیگری مصرف سوخت بود اقای یعقوبیان کرمان. موتور اگه بتونه یکی از اینها را حل کنه
    من واقعا عالی میشه باتشکر یاعلی[/quote]

    جناب مازیار سلام
    اینکه گیربکس این ماشین در معکوس دادن بسیار ضعیف عمل می‌کند و برای سبک کردن دنده ها اشتیاق فراوان دارد بر کسی پوشیده نیست! لطفا توجیهاتی مثل بازی با پدال گاز را مطرح نفرمایید چراکه نباید به این سرعت دنده سبک شود تا راننده نیاز به معکوس کشیدن داشته باشد.[/quote]
    سلام دوستان خوبم.
    ببینید من به دفعات هم در کامنت های قبلی عرض کردم که گیربکس خودرو ایراد دارد ولی نه به این افتضاحی که دوستان می فرمایند.
    بنده هم مثل شما منتظر آپدیت رسمی هستم تا از رانندگی لذت بیشتری ببرم. ولی به قول معروف خودم رو لنگ آپدیت نمیذارم و تا زمانی که مشکل حل بشود از رانندگی لذت میبرم و شیوه خودم را به کار می برم. ضمن اینکه دوستان زیادی هم همین نظر بنده(بازی کردن با پدال گاز) را دارند.
    اگر نحوه رانندگیمان را تصحیح کنیم نباید مشکل چندانی داشته باشیم.
    در ضمن دوستان توجه کنید من به وجه تبلیغ نمیکنم و سودی از این کار هم نمیبرم. فقط نظر شخصیم را عرض کردم و واقعا قصدم کمک کردن به دوستان است.
    پیروز باشید.
    با تشکر
  • asusk53sv

    asusk53sv (مهمان)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : تتتت
    نقل قول کردن : مازیار
    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یک موضوع کوچک را میخواستم در خصوص آپدیت غیر رسمی گیربکس توضیح بدم خدمتتون.
    دوستان من مدت زیادی را در مورد این آپدیت تحقیق کردم و متوجه شدم که با انجام آپدیت ، هیچ تغییری در وضعیت سبک نشدن دنده رخ نمیدهد و فقط در معکوس کشیدن وضعیت کمی بهتر می شود.
    ضمن اینکه واقعا فکر نمی کنم با معکوس کشیدن خودرو در حالت عادی مشکلی داشته باشیم.
    توجه کنید خودرو با موتور 1800 و 4 دنده اتومات بهتر از این نمی شود و عملکرد آن جز در حالت معکوس 2 به 1 که در دور موتور های خاصی اتفاق می افتد ، (که البته با بدست آوردن قلق این مشکل هم قابل حل است) تا حد زیادی شبیه به عملکرد مزدا 3 قدیمی است.
    در مورد زود سبک شدن دنده هم ، خوب میدانیم که مود تعریف شده برای این خودرو مود اقتصادی است و این که دنده در این مود زود سبک شود ، امری طبیعی است.
    در آخر هم دوباره عرض میکنم که رانندگی با خودرو اتومات بسیار متفاوت با خودرو دنده دستی است. تا جایی که می توانید برای شتاب و قدرت بیشتر پر گاز رانندگی کنید.
    اگر هم که اهل شتاب و سرعت و... نیستید که مود تعریف شده گیربکس بهتر حالت برای رانندگی شماست.
    خواهشا اگر هم قصد آپدیت گیربکس را دارید ، به مراکز غیر رسمی اعتماد نکنید ، چون اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید ، گارانتی خودرو ابطال میشود.
    امیدورام که کرمان موتور هم نسخه رسمی و مفید آپدیت را هر چه سریعتر در اختیار مشتریان قرار دهد.
    با تشکر
    سوالی بود در خدمتتون هستم.

    چطور متوجه شدی؟؟؟ میشه بگی؟؟؟


    می شه بفرمایید مراجعی که تحقیق کردین چه و کجا بوده ؟؟؟؟ چون تا جایی که ما جستجو کردیم هیچ رفرنس رسمی و غیر رسمی در خصوص آپدیت برنامه گیربکس اتوماتیک جک جی 5 پیدا نکردیم.
  • شاكر

    شاكر (مهمان)

    1394-05-13
    باسلام به حضور جناب آقاي يعقوبيان و ساير دوستان
    خواهشمندم محبتي نموده بنده را نيز در گروه خودرو جك اد نماييد . 09125659937
  • ashtiani

    ashtiani (عضو سایت)

    1394-05-13
    جناب آقای یعقوبیان و مالکین محترم جک جی 5 اتوماتیک.

    باسلام
    بنده امیر آشتاینی هستم. در خصوص آپدیت گیربکس که بنده در شیراز نمایندگی اقای زارع انجام دادم. خواستم جند تا نکته بگم.
    1- این اپدیتو من الان چند ماه زدم. گیربکس خوب شده. گارانتی هم دارم. بنده حاضرم هرجا بگید بیام ماشینو بدم تست کنید. تا تفاوت را حس کنید.
    2- هنوز کرمان موتور هیچ اقدامی برا اپدیت نکرده. پس لطفا روسایتا نگید که تا الان 5 تا برنامه تست کردن.
    لطفا بر علیه این اپدیت تبلیغ بد نکنید.
  • تتتت

    تتتت (مهمان)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : مازیار
    سلام خدمت همه دوستان عزیز
    یک موضوع کوچک را میخواستم در خصوص آپدیت غیر رسمی گیربکس توضیح بدم خدمتتون.
    دوستان من مدت زیادی را در مورد این آپدیت تحقیق کردم و متوجه شدم که با انجام آپدیت ، هیچ تغییری در وضعیت سبک نشدن دنده رخ نمیدهد و فقط در معکوس کشیدن وضعیت کمی بهتر می شود.
    ضمن اینکه واقعا فکر نمی کنم با معکوس کشیدن خودرو در حالت عادی مشکلی داشته باشیم.
    توجه کنید خودرو با موتور 1800 و 4 دنده اتومات بهتر از این نمی شود و عملکرد آن جز در حالت معکوس 2 به 1 که در دور موتور های خاصی اتفاق می افتد ، (که البته با بدست آوردن قلق این مشکل هم قابل حل است) تا حد زیادی شبیه به عملکرد مزدا 3 قدیمی است.
    در مورد زود سبک شدن دنده هم ، خوب میدانیم که مود تعریف شده برای این خودرو مود اقتصادی است و این که دنده در این مود زود سبک شود ، امری طبیعی است.
    در آخر هم دوباره عرض میکنم که رانندگی با خودرو اتومات بسیار متفاوت با خودرو دنده دستی است. تا جایی که می توانید برای شتاب و قدرت بیشتر پر گاز رانندگی کنید.
    اگر هم که اهل شتاب و سرعت و... نیستید که مود تعریف شده گیربکس بهتر حالت برای رانندگی شماست.
    خواهشا اگر هم قصد آپدیت گیربکس را دارید ، به مراکز غیر رسمی اعتماد نکنید ، چون اگر خدای نکرده مشکلی پیش بیاید ، گارانتی خودرو ابطال میشود.
    امیدورام که کرمان موتور هم نسخه رسمی و مفید آپدیت را هر چه سریعتر در اختیار مشتریان قرار دهد.
    با تشکر
    سوالی بود در خدمتتون هستم.

    چطور متوجه شدی؟؟؟ میشه بگی؟؟؟
  • asusk53sv

    asusk53sv (مهمان)

    1394-05-13
    سلام

    یک مشکل جدیدبرام پیش اومده کسی تا به حال باهاش برخورد کرده؟؟؟ باک رو پر می کنم عقربه تا ته نمی ره ولی پس از یکی دو ساعت عقربه خو به خود تا ته می ره و درست نشون می ده.
  • ziba2

    ziba2 (عضو سایت)

    1394-05-13
    [quote=ziba2][quote=امیر .][quote=مازیار][quote=امیر .]باسلام
    من واقعا تعجب میکنم که بعضی از دوستان از تعویض دنده ها راضی هستنیک مثال ساده میزنم :با سرعت 120 تا حرکت میکنی
    سرعت را که کم میکنی تا 45 حالا که می خوای افزایش سرعت بدی ماشین خیلی کند افزایش سرعت میده. چرا چون دنده. روی 4 هست وماشین حرکت نمیکنه. حالا سرعت را باز کم میکنی تا25 در این حالت هم ماشین خوب شتاب نمیگره چون دنده روی3 هست
    کاهش دنده ها در این خودرو بسیار کند عمل میکنه
    در معکوس کشیدن هم زیاد گوش به فرملن نیست اگر تعویض دنده ها
    در این خودرو به درستی انجام بگیره اصلا نیازی به معکوس کشیدن
    نیست کرمان موتور باید یه فکری به حال تعویض دنده ها بکنه
    ومعکوس کشیدن در مرحله بعدی قرار بگیره به نظر من این
    اپدیت گیربکس که خارج از نمایندگی انجام میشه درمان نیست
    فقط یک مسکنه.[/quote]

    سلام خدمت دوست عزیزمون آقا امیر
    شما نحوه برخوردتون با گیربکس اتومات اشتباه است. با یکمی تمرین ، این مسائل بسیار جزئی برطرف می شود.
    با پدال گاز بیشتر بازی کنید.
    باور کنید مزدا 3 قدیمی هم تقریباً همین عملکرد را دارد.
    خودروهای وطنی دیگر (مثلا 206) که وضعیت بسیار افتضاحی دارند - حتی معکوس هم به زور می کشند.
    به نظر من این خودرو با موتور 1800 و 4 دنده ، عملکرد مطلوبی دارد.
    با تشکر[/quote]

    سلام اقا مازیار
    وقتی که سرعت از120. به 45 میرسه باید کاهش دنده داشته باشه
    یعنی دنده در این حالت باید به دنده 2 کاهش پیدا کنه
    بازی کردن با پدال گاز باعث افزایش بنزین میشود. وقتی که دنده به درستی انجام بشه نیاز به بازی با پدال گاز نیست. ومصرف هم
    کم میشه به نظر من یکی از دلایل مصرف زیاد این خودرو همین بازی با پدال گاز ومعکوس کشیدن های پی در پی است
    در ضمن من با نظر شما در مورد. قابل قبول بودن موتور 1800. این خودرو مخالفم. البته فعلا مخالفم
    اگر شما. در حالت تیپترونیک دنده ها را خودتون تعویض کنید
    میبینید که خودرو اصلا مشکل نداره. واگر در حالت اتومات هم اینجوری تعویض بشه واقعا عالی میشه
    اقای یعقوبیان ما هنوز منتظریم. در ضمن تعداد زیادی که این سایت را دنبال میکنن. منتظر این. آپدیت هستن
    کسایی که مایل نبودن این آپدیت را انجام نمیدن. درضمن چند روز پیش که نمایندگی بودم یه فرم. انتقاد پیشنهاد دادن که من در اون
    فرم مشکلاتی نوشتم یکی تعویض دنده ها ودیگری مصرف سوخت بود اقای یعقوبیان کرمان. موتور اگه بتونه یکی از اینها را حل کنه
    من واقعا عالی میشه باتشکر یاعلی[/quote]
    جناب مازیار سلام
    اینکه گیربکس این ماشین در معکوس دادن بسیار ضعیف عمل می‌کند و برای سبک کردن دنده ها اشتیاق فراوان دارد بر کسی پوشیده نیست! لطفا توجیهاتی مثل بازی با پدال گاز را مطرح نفرمایید چراکه نباید به این سرعت دنده سبک شود تا راننده نیاز به معکوس کشیدن داشته باشد.
  • ziba2

    ziba2 (عضو سایت)

    1394-05-13
    نقل قول کردن : امیر .
    نقل قول کردن : مازیار
    نقل قول کردن : امیر .
    باسلام
    من واقعا تعجب میکنم که بعضی از دوستان از تعویض دنده ها راضی هستنیک مثال ساده میزنم :با سرعت 120 تا حرکت میکنی
    سرعت را که کم میکنی تا 45 حالا که می خوای افزایش سرعت بدی ماشین خیلی کند افزایش سرعت میده. چرا چون دنده. روی 4 هست وماشین حرکت نمیکنه. حالا سرعت را باز کم میکنی تا25 در این حالت هم ماشین خوب شتاب نمیگره چون دنده روی3 هست
    کاهش دنده ها در این خودرو بسیار کند عمل میکنه
    در معکوس کشیدن هم زیاد گوش به فرملن نیست اگر تعویض دنده ها
    در این خودرو به درستی انجام بگیره اصلا نیازی به معکوس کشیدن
    نیست کرمان موتور باید یه فکری به حال تعویض دنده ها بکنه
    ومعکوس کشیدن در مرحله بعدی قرار بگیره به نظر من این
    اپدیت گیربکس که خارج از نمایندگی انجام میشه درمان نیست
    فقط یک مسکنه.


    سلام خدمت دوست عزیزمون آقا امیر
    شما نحوه برخوردتون با گیربکس اتومات اشتباه است. با یکمی تمرین ، این مسائل بسیار جزئی برطرف می شود.
    با پدال گاز بیشتر بازی کنید.
    باور کنید مزدا 3 قدیمی هم تقریباً همین عملکرد را دارد.
    خودروهای وطنی دیگر (مثلا 206) که وضعیت بسیار افتضاحی دارند - حتی معکوس هم به زور می کشند.
    به نظر من این خودرو با موتور 1800 و 4 دنده ، عملکرد مطلوبی دارد.
    با تشکر


    سلام اقا مازیار
    وقتی که سرعت از120. به 45 میرسه باید کاهش دنده داشته باشه
    یعنی دنده در این حالت باید به دنده 2 کاهش پیدا کنه
    بازی کردن با پدال گاز باعث افزایش بنزین میشود. وقتی که دنده به درستی انجام بشه نیاز به بازی با پدال گاز نیست. ومصرف هم
    کم میشه به نظر من یکی از دلایل مصرف زیاد این خودرو همین بازی با پدال گاز ومعکوس کشیدن های پی در پی است
    در ضمن من با نظر شما در مورد. قابل قبول بودن موتور 1800. این خودرو مخالفم. البته فعلا مخالفم
    اگر شما. در حالت تیپترونیک دنده ها را خودتون تعویض کنید
    میبینید که خودرو اصلا مشکل نداره. واگر در حالت اتومات هم اینجوری تعویض بشه واقعا عالی میشه
    اقای یعقوبیان ما هنوز منتظریم. در ضمن تعداد زیادی که این سایت را دنبال میکنن. منتظر این. آپدیت هستن
    کسایی که مایل نبودن این آپدیت را انجام نمیدن. درضمن چند روز پیش که نمایندگی بودم یه فرم. انتقاد پیشنهاد دادن که من در اون
    فرم مشکلاتی نوشتم یکی تعویض دنده ها ودیگری مصرف سوخت بود اقای یعقوبیان کرمان. موتور اگه بتونه یکی از اینها را حل کنه
    من واقعا عالی میشه باتشکر یاعلی


    جناب مازیار سلام
    اینکه گیربکس این ماشین در معکوس دادن بسیار ضعیف عمل می‌کند و برای سبک کردن دنده ها اشتیاق فراوان دارد بر کسی پوشیده نیست! لطفا توجیهاتی مثل بازی با پدال گاز را مطرح نفرمایید چراکه نباید به این سرعت دنده سبک شود تا راننده نیاز به معکوس کشیدن داشته باشد.
  • رضا محمدی

    رضا محمدی (مهمان)

    1394-05-13
    ببا سلام خدمت همه دوستان من حدود 6 ماه است که جک اتومات را تحویل گرفتم و ماشین قبلی من 206 معمولی بود من با جک حدود 11500 کیلومتر راه رفتم ماشین من هیچ یک از عیبهای دوستان را نداشت چه از نضر فن و چه از نظر رنگ و دیگر مشکلات این ماشین در حد قیمتش بسیار عالی هست فقط تنها مشکلی که داشتم در مورد همین گیجی گیر بکس بود که البته فقط در سربالائیها وقتی ایست کامل میکنید موقع حرکت از حالت سکون ماشین خیلی خیلی کند حرکت میکند بطوریکه باید حتما به حالت تیپ ترونیک بری من در سر بالائیهای خیلی شدید همیشه تخته گاز میکنم طوریکه دور موتور به 6500 میرسه و خودشه تعویض دنده میکنه و با شتاب عالی سربالائیها رو میره من به دوستان توصیه میکنم که تو سر بالائیها تخته گاز کنید و از دور موتور بالا نترسید زیرا این ماشیت طاقت فشار زیاد را دارد با تشکر از همه دوستان و مدیریت محترم این سایت آقای یعقوبیان