اینستاگرام نمایندگی فروش 1732 کرمان موتور

بررسی جک J5 اتومات | مشخصات فنی، تصاویر و آپشن‌ها


جک جی 5 مجسمه زیبایی

- طراحی شده توسط مرکز طراحی ایتالیایی pininfarina  

- یک طراحی عالی در 10 سال گذشته

- ظاهری فوق العاده، راضی کننده و اشتیاق آور برای رانندگی

- آموزش قدرت - قدرت بیشتر، انتشار کربن کمتر

- موتور JCA VVT DOHC با مصرف سوخت کم، قدرتمند ترین موتور برای وسایل نقلیه مسافری JAC است

- قدرت موتور بیش از حد مناسب برای رانندگی در انواع شرایط جاده

- نسخه نسل چهارم اتوماتیک میتسوبیشی برای راندن دلپذیر

- طراحی ساختار منطقی

- محتاط و امن ترین در تصادفات در تست NCAP

- سیستم Airbag فوق العاده در حفظ جان سرنشین در تصادفات

 

بررسی جک J5 اتوماتیک

جک J5 در ابتدا ورود به بازار ایران با موتور 1.5 لیتری و جعبه دنده دستی راهی جاده های ایران شد، اما کمی بعد نسخه اتوماتیک آن با پیشرانه قوی تر 1.8 لیتری و با قیمت خوبی وارد بازار شد و توانست به فروش بسیار خوبی هم دست پیدا کند. موتور(پیشرانه) جک J5 اتوماتیک ساخته شرکت میتسوبیشی است که علاوه بر اعتبار بخشیدن به این برند چینی، می تواند با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری عملکرد خیلی خوبی ارائه دهد و نیازهای کاربران خود را به خوبی پاسخ دهد.

داخل جک J5 اتوماتیک

در مقایسه با رقبای داخلی و هم رده خود در بازار، فضای داخل جک J5 اتوماتیک جذابیت بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد. علاوه بر این با اضافه شدن یک صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی به کنسول مرکزی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه دسته برطرف شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان جدید هم مقابل راننده قرار گرفته و بر روی آن کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی اضافه شده است تا دسترسی راننده سریع تر و آسان تر باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزیی نسبت به نسخه دستی داشته اند و با این وجود، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با رقبای موجود در بازار هم حرف های خوبی برای گفتن دارد.

طراحی جک J5 اتوماتیک

با این وجود که حدود سالها از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی چینی های موجود در کشور از طراحی خوب و جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که در مسیر توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن، شرکت معروف پینین فارنا هم دست داشته و محصول سدان شرکت خودروسازی جک با همکاری این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است.

مشخصات جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا 1355 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است. همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.3 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J5 اتوماتیک می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

 

تفاوت موتور جک J5 دنده ای با اتوماتیک؟

نسخه دنده ای جک J5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده در صورتیکه نسخه اتوماتیک جک J5 به پیشرانه 1.8 لیتری مجهز شده است

چطور کند بودن گیربکس جک J5 را درست کنیم؟

برای گیربکس جک J5 آپدیتی وجود دارد که با انجام آن عملکرد این گیربکس بهتر می شود و کمی سریع تر از قبل عمل می کند. همچنین می توانید خودرو را ریمپ کنید

جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات
مشخصات کلی
حجم موتور 1834
موتور 4G93D
نوع موتور بنزین سوز - طراحی میتسوبیشی پاشش چند نقطه ای MPI
استاندارد آلایندگی مطابق استاندارد EURO IV
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ 4 سیلندر خطی، 16 سوپاپه (2 سوپاپ ورودی و 2 سوپاپ خروجی به ازاء هر سیلندر)، 2 میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC) با قابلیت تغییر زمانبندی سوپاپها
حداکثر قدرت (HP/RPM) 6500@140/7
حداکثر گشتاور (NM/RPM) 5000@165
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک - مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 175
سایز چرخها رادیال 16 - 205/55
طول خودرو (میلی متر) 4590
عرض خودرو (میلی متر) 1765
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1465
وزن خالص (کیلوگرم) 1355
گنجایش و تعداد سرنشین
امکانات
تریم داخلی 4 نفر (با احتساب راننده)
تجهیزات و امکانات کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (چهار درب)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم 4 طرف، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو (متعلقات ذکر شده بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است)
  • arash-51

    arash-51 (عضو سایت)

    1394-04-12
    [quote=j5][quote=محمدی]مانند جک گیجی می گرفت و باید با قلق تعویض دنده سنگین میکردم
    2- مصرف بنزین در 206 با کولر توی شهر 9 بود و جک 10 تا 10.5 هستش
    3- کو[/quote]

    با سلام

    لطفا دوستان در نوشتار دقت نمایند. برداشت هر کس از این خودرو به تجربیات و رانندگی با خودروهای دیگر و مقایسه عادلانه با سایر خودرو های همکلاس می باشد.
    فکر می کنم بیشتر دوستانی که قبلا اتوماتیک سوار بودند با بنده همنظر باشند که گیربکس این خودرو بسیار زود سبک و دیر سنگین می کنه که این رفتار باعث درگیر شدن ماشین در دنده مرده می گردد. خصوصا زمانی که کولرروشن است.
    این حالترو شمابا سایر ماشینهای 1800 اتوماتیک مشاهد نمیکنید. درسته که شما مبلغ 50% تویوتا بها پرداخت نمودی ولی دلیل بر این نمی شود که رفنار گیربکس به خاطر بهای کمتر توجیه شود. بهای هر خودرو بیشتر به کیفیت قطعات، برند، ساخت داخل یا وراداتی بودن بستگی دارد نه عملکرد آن. فشردن گاز برای دنده معکوس و شتاب بیشتر باید با تغییر جزئی پدال گاز صورت بگیرد ولی در این خودرو با فشردن پدال تا حد معینی بعضی اوقات معکوس می دهد، بعضی موقع نمی دهد و بعضی مواقع 2 تا معکوس میدهد که نشاندهنده عدم برنامه ریزی مناسب گیربکس با توجه به قدرت موتور و گیربکس و وزن خودرو می باشد. من با توجیه دوستمان که با فشار دادن گاز مشکل برطرف می شود را نمی پسندم زیرا با این رفتار شما همیشه با اضافه سرعت مواجه هستی و باید دائماً گاز بدی و ترمز بگیری. امیدوارم این مشکل برنامه ریزی هر چه زودتر برطرف بشه.
    در خصوص کشش در سر بالایی توصیه من به دوستان این است که تا قبل از پیمودن جاده هراز یا فیروز کوه اظهار نظر ننمایند. پس از پیمایش این مسیر ها لطفاً نظرات خود را منتقل کنند. به نظر اینجانب حداکثر کشش این خودرو در یربالایی های جاده های فوق قابل مقایشه با 206 تیپ 2 می باشد. ولی شتاب ثانویه آن خوب است. در ضمن امکانات رفاهی و کیفیت تریم داخل همچنین هندلینگ این خودرو عالی می باشد. در کنار تمام محاسن این خودرو سه ضعف وجود دارد
    1- کشش نامناسب در سربالایی و عملکرد غیر هوشمند گیربکس
    2- رنگ نامناسب با ضخامت بسیار کم بطوری که خودرو اینجانب پس از 45 روز کارکرد رنک لای درب بدلیل اصطکاک با لاستیک دور درب رفته و سفیدی آستر از زیر رنگ مشکی نمایان شده
    3- کوبش کمک عقب


    بسیار سپاسگزارم از تحلیل غیر متعصبانه شما من کاملا با شما موافقم
  • مسعود

    مسعود (مهمان)

    1394-04-12
    سلام جناب یعقوبیان
    شرمنده که دائم مزاحمت ایجاد میکنم تخصص خودرو در ۱۹ خرداد انجام شده فرمودید از نمایندگی پیگیری کنم هم نمایندگی و هم تهران پیگیر شدم فقط گفته میشه هیچ مشکلی نیست بزودی حمل میشه ۰ صبر هم حدی داره در حالی که افرادی که تحویل خرداد بودن خودرو شون رو تحویل گرفتن ۰ ظاهرا هنوز ماشین مونتاژ نشده شماره شاسی و بدنه رو میزان تو سایت تا گیر جریمه تاخیر نیفتن مشتری هم بیخیالش ۰
    با توجه با تاریخ سند شامل پایان مجوزشماره گذاری هم نباید میشد که بدلیل تاخیر در ارسال مدارک به پلیس راهور شامل این مورد هم شده !!! که قاعدتا باید حد اقل جریمه تاخیر رو پرداخت کنن عذر خواهی پیشکش !!!!!
  • Hamid.s

    Hamid.s (مهمان)

    1394-04-12
    با سلام و احترام
    آیا تحویل تیرماه جی 5 اتوماتیک سفید با تاخیر مواجه است .؟
    با سپاس
  • ناصر

    ناصر (مهمان)

    1394-04-12
    با سلام. لطف کنین این شماره رو اد کنین واسه تلگرام..09151263250
  • هادي

    هادي (مهمان)

    1394-04-12
    سلام جناب يعقوبيان من جي ٥ اتومات از نمايندگي بوشهر گرفتم خواستم بدونم با توجه به دور بالاي فن اين ماشين با توجه به گرماي شديد بوشهرو صحبتهايي كه ميشه درخصوص تعويض ترموستات با نمونه اصل ژاپني،آيا نياز به تعويض ترموستات هست؟ با دور بالاي فن خودرو مشكلي پيدا نميكنه؟
  • علی منتظر

    علی منتظر (عضو سایت)

    1394-04-12
    با درود فراوان جناب یعقوبیان آیا برای آبدیت ترمز تمامی نمایندگی ها نرم افزار مربوطه دارند ؟. بنده در شهر اصفهان سکونت دارم . در ضمن پیشنهاد می گردد چون مسله سیستم ترمزاز مهم ترین بخش های خودرو است در هر استان توسط امداد خودرو آن استان ،با مالک خودرو تماس گرفته و در محل کار این آبدیت (را که به گفته دوستان در سایت و تلگرام با یک لپ تاپ و ظرف چند دقیقه انجام می شود)انجام دهد . که نشان دهنده مشتری مداری بیشتر آن شرکت و کاهش هزینه های مشتری و شرکت و آسایش طرفین می گردد. لطف فرمایید ضمن پاسخ سوال اینجانب ،این پیشنهاد را به واحد مرتبط انتقال فرمایید. باسپاس فراوان از همکاری و پاسخگویی جناب عالی
  • shahab

    shahab (عضو سایت)

    1394-04-11
    با سلام و خسته نباشید خدمت آقای یعقوبیان و دوستان
    آیا سرویس ۵۰۰۰ ماشین اجباری هست و اینکه باید تا قبل از ۵۰۰۰ برای سرویس ببرم نمایندگی ؟
    زمانی که برای سرویس اولیه به نمایندگی مرکزی مراجعه کرده بودم، یکی از کارکنان آنجا گفت که دفعه بعدی حدود ۸۰۰۰ برای سرویس بیار!!
    الان هم تازه کیلومتر ماشینم از ۵۰۰۰ گذشته و نمیدونم الان برای سرویس ببرم یا صبر کنم تا ۸۰۰۰ تا ؟
    با تشکر از پاسختان
  • raminsolaty

    raminsolaty (عضو سایت)

    1394-04-11
    با سلام و احترام خدمت جناب یعقوبیان عزیز
    دیروز برای سرویس اولیه و یک سری مشکلات جزیی رفته بودم تعمیرگاه مرکزی دست مریزاد و خسته نباشید میگم به همشون علی رغم اینکه طروات و شادابی همیشگی رو ندارند(خیلی سرکرمان موتور با افزایش تولیدات شلوغ شده) ولی من راضی خارج شدم و تمامی مشکلات مهم و حل کرده بودند ولی یکی دو مورد باقی ماند.واقعا اولین باری بود که تو عمرم رفته بودم نمایندگی یه خودرو ساز یا مونتاژ کار و با رضایت بیرون میومدم.
    1.کمربندهای جلوی من صدای ریزی میده که جز اظهارات مشتری در فرم مربوطه ثبت شده بود و هم اونا یادشون رفته انجام بدهند و هم من یادم رفت چک کنم و در فاکتور هم ذکر نشده که چه کاری انجام دادند و مشکل طبیعتا مرتفع نشده.
    2. صندلی راننده من چرخ دنده تنظیم ارتفاعش از روز تحویل هرزگردی داشت و دوبار در اداره تحویل درست کردن و خراب شد که آخر سر مجبور شدم ماشین رو تحویل بگیرم و گفتن ما دیگه درست نمیکنیم گارانتی داره و توسرویس اولیه برات درست میکنن
    حالا بنده چه کاری میتونم بکنم تا قطعه با کیفیت رو به بنده تحویل بدهند؟
    اما توسرویس اولیه جلوی چشم خودم صندلی رو با فشار دادن به عقب و چرخ دنده را چرخاندن تا جا افتاد دقیقا کاری که تو اداره تحویل میکردند! ۳۰ ثانیه بیشتر طول نکشید بعد تو فاکتور زدن تعویض تنظیم کننده ارتفاع صندلی ! بهشون گفتم شما که تعویض نکردین!؟ در جواب گفتن ما چون در سیستم آیتم دیگه ای نداشتیم زدیم تعویض!؟ شگفتا؟ یعنی کرمان موتور با این عظمت آیتم دیگه ای تو نرم افزارش نداره اونم در مورد مشکلی که به وفور در جکهای تولید جدید شایع هست؟ برای همکار خودم درخواست تعویض قطعه زده اند و گفته اند ولی باید صبر کنی ولی برای بنده به این شکل عمل کردند؟
    در پایان خدمت بازدید کنندگان سایت عرض میکنم دیروز تمامی مسایلی که برای من واقعا مهم بود بدون کوچیکترین اهمالی از سمت پرسنل پرتلاش نمایندگی رفع شد و خداییش با این حجم کاری بالا از کار نمیزدن و دلسوزانه کار میکردن و بدون کوچیکترین بهونه ای مطابق شرایط گارانتی عمل میکردن.
    کولر من با اینکه مشکل جدی نداشت و گفتم چکش کنن از اول تنظيم گاز کردن و الان واقعا عالی شده قبلشم خوب خنک میکرد.
    چراغ سقفی دکمه اش از رو تحویل مشکل داشت بدون اینکه بهونه بیارن بگن جز قطعات مصرفی هست یا خودت شکوندی برام درخواست تعویض قطعه دادند.
    فرمان در سرعت بالا کمی شل بود که با آچار کشی کاملا رضایت بخش درست شد.
    سنسور چک روشن بود با دیاگ رفع کردن.
    ترمز آپدیت شد ولی من فکر میکنم عملکرد گریبکس هم بهتر شد همونطور که ۴ نفر از دوستانم نیز بعد از آپدیت ترمز نسبت به بهتر شدن عملکرد گریبکس اشاره کرده بودند.
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-04-11
    نقل قول کردن : mahdi_0904
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : mahdi_0904
    سلام خدمت اقای یعقوبیان ایا امکان نصب توربو شارژ برای جک اتومات هست یا خیر


    آقای باقری
    با سلام
    تابحال تجربه ای در این مورد نداشتیم.

    جناب یعقوبیان لطف کردید ایا قیمت تربوشارژ اس 5رو میدانید

    نقل قول کردن : mahdi_0904
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : mahdi_0904
    سلام خدمت اقای یعقوبیان ایا امکان نصب توربو شارژ برای جک اتومات هست یا خیر


    آقای باقری
    با سلام
    تابحال تجربه ای در این مورد نداشتیم.

    جناب یعقوبیان لطف کردید ایا قیمت تربوشارژ اس 5رو میدانید


    آقای باقری
    با سلام مجدد
    توربو شارژر جک اس 5 جزئی از موتور است و امکان جداسازی آن و بستن روی ماشین دیگری نیست.
  • مدیریت

    نمایندگی مجاز 1732 کرمان موتور (مدیریت نمایندگی)

    1394-04-11
    نقل قول کردن : شاكر
    با سلام به حضور جناب آقاي يعقوبيان (مديريت محترم سايت ) و ساير دوستان
    بنده تحويل 27 اسفند 93 جي 5 اتومات بوده تا به حال 1600 كيلومتر با اين خودرو طي نموده ام در دفترچه اين خودرو زمان مراجعه براي سرويس اوليه كيلومتر 2500 يا 3 ماه پس از تحويل ذكر گرديده حال سئوال بنده اين است
    ايا مي توانم تا كيلومتر 2500 صبر كنم يا باتوجه به پايان 3 ماه مي باسيت و حتما با همين كيلومتر طي شده مراجعه كنم ؟ البته بنده تمايل دارم تا كيلومتر 2500 صبر كنم تا اشكالات احتمالي خودرو تاكيلومتر فوق مشخص گردد .
    با تشكر از پاسخ شما


    آقا شاکر
    با سلام
    باید تا 27 خرداد مراجعه می کردید.
    در حال حاضر هم سریعتر مراجعه کنید.

    شاد باشید
  • raminsolaty

    raminsolaty (عضو سایت)

    1394-04-11
    من واقعا شاخ در میارم یه مطالبی رو اینجا میخونم راجعه به گریبکس جک واقعا شوکه میشم چطور عزیزان گریبکس این ماشین رو با اون گریبکس ۲۰۶ که همشون بدون استثنا حداقل در دنده 2 به 3 اون تقه آزاردهنده رو دارندو همش رومخ آدمه مقایسه میکنند. خداییش گریبکس جک یکی از بی صداترین و نرم ترین هاست واقعا باید خیلی حواستون رو جمع کنید تا متوجه بشین دنده عوض شد خیلی خوب تعویض دنده رو انجام میده معکوس کشیدن هاش عالیه مخصوصا نمیدونم چرا به طرز عجیبی ای این ماشین کارکردش میره بالا عملکردش بهتر میشه دیروز و پریروز دوتا جک ۱۵۰۰۰هزارتا کار کرده بودن عملکردشون واقعا بهتر از ماشین من که ۲۷۰۰ کیلومتر کارکرده بود. دیگه دوره آب بندی هم زمانی داره خوب! تنها مشکلی که من در گریبکس جک دیدم زود سبک شدن دنده هست که واقعا باید کرمان موتور پاسخگوی مشتریهاش باشه قبل از اینکه فقط به فکر تولید باشه.
    دوستان این ماشین ۴ دنده هست و ضرایب دنده هاش با ماشین دنده دستی مثل سمند که 5 دنده هست فرق میکنه بله قبول دارم با سمند و پژو پر گاز و با دور موتور بالا برونید موتور پایین میاد ولی این ماشین کات آفش ۶۵۰۰ هست مواقعی که نیاز به شتاب و سرعت دارید مخصوصا تو سربالایی دور تند بالا برونید و از صدای زیبا و بم و دلنشین این موتور نترسید بعد از قدرت این موتور در سربالایی لذت ببرید. قرار نیست سرگاز برونید و این ماشین بهتون مثل یه ماشین دنده دستی جواب بده!
    موفق باشید
  • j5

    j5 (مهمان)

    1394-04-11
    نقل قول کردن : محمدی
    مانند جک گیجی می گرفت و باید با قلق تعویض دنده سنگین میکردم
    2- مصرف بنزین در 206 با کولر توی شهر 9 بود و جک 10 تا 10.5 هستش
    3- کو


    با سلام

    لطفا دوستان در نوشتار دقت نمایند. برداشت هر کس از این خودرو به تجربیات و رانندگی با خودروهای دیگر و مقایسه عادلانه با سایر خودرو های همکلاس می باشد.
    فکر می کنم بیشتر دوستانی که قبلا اتوماتیک سوار بودند با بنده همنظر باشند که گیربکس این خودرو بسیار زود سبک و دیر سنگین می کنه که این رفتار باعث درگیر شدن ماشین در دنده مرده می گردد. خصوصا زمانی که کولرروشن است.
    این حالترو شمابا سایر ماشینهای 1800 اتوماتیک مشاهد نمیکنید. درسته که شما مبلغ 50% تویوتا بها پرداخت نمودی ولی دلیل بر این نمی شود که رفنار گیربکس به خاطر بهای کمتر توجیه شود. بهای هر خودرو بیشتر به کیفیت قطعات، برند، ساخت داخل یا وراداتی بودن بستگی دارد نه عملکرد آن. فشردن گاز برای دنده معکوس و شتاب بیشتر باید با تغییر جزئی پدال گاز صورت بگیرد ولی در این خودرو با فشردن پدال تا حد معینی بعضی اوقات معکوس می دهد، بعضی موقع نمی دهد و بعضی مواقع 2 تا معکوس میدهد که نشاندهنده عدم برنامه ریزی مناسب گیربکس با توجه به قدرت موتور و گیربکس و وزن خودرو می باشد. من با توجیه دوستمان که با فشار دادن گاز مشکل برطرف می شود را نمی پسندم زیرا با این رفتار شما همیشه با اضافه سرعت مواجه هستی و باید دائماً گاز بدی و ترمز بگیری. امیدوارم این مشکل برنامه ریزی هر چه زودتر برطرف بشه.
    در خصوص کشش در سر بالایی توصیه من به دوستان این است که تا قبل از پیمودن جاده هراز یا فیروز کوه اظهار نظر ننمایند. پس از پیمایش این مسیر ها لطفاً نظرات خود را منتقل کنند. به نظر اینجانب حداکثر کشش این خودرو در یربالایی های جاده های فوق قابل مقایشه با 206 تیپ 2 می باشد. ولی شتاب ثانویه آن خوب است. در ضمن امکانات رفاهی و کیفیت تریم داخل همچنین هندلینگ این خودرو عالی می باشد. در کنار تمام محاسن این خودرو سه ضعف وجود دارد
    1- کشش نامناسب در سربالایی و عملکرد غیر هوشمند گیربکس
    2- رنگ نامناسب با ضخامت بسیار کم بطوری که خودرو اینجانب پس از 45 روز کارکرد رنک لای درب بدلیل اصطکاک با لاستیک دور درب رفته و سفیدی آستر از زیر رنگ مشکی نمایان شده
    3- کوبش کمک عقب

    روز خوش
  • شاكر

    شاكر (مهمان)

    1394-04-11
    با سلام به حضور جناب آقاي يعقوبيان (مديريت محترم سايت ) و ساير دوستان
    بنده تحويل 27 اسفند 93 جي 5 اتومات بوده تا به حال 1600 كيلومتر با اين خودرو طي نموده ام در دفترچه اين خودرو زمان مراجعه براي سرويس اوليه كيلومتر 2500 يا 3 ماه پس از تحويل ذكر گرديده حال سئوال بنده اين است
    ايا مي توانم تا كيلومتر 2500 صبر كنم يا باتوجه به پايان 3 ماه مي باسيت و حتما با همين كيلومتر طي شده مراجعه كنم ؟ البته بنده تمايل دارم تا كيلومتر 2500 صبر كنم تا اشكالات احتمالي خودرو تاكيلومتر فوق مشخص گردد .
    با تشكر از پاسخ شما
  • محمدی

    محمدی (مهمان)

    1394-04-10
    نقل قول کردن : حمید
    نقل قول کردن : جواد صفری
    نقل قول کردن : حمید
    با سلام اقا به نظرم کسانیکه میگن گیربکسش خنگه و بله و اینا جسارت نباشه راننده نیستن. من هیچ مسکلی نداشتم نه اینکه بگم گیربکسش مثل ل بنز عمل میکنه نه . در حد خودش خیلیم خوبه فکرم نمیکنم با یکم فشار دادن گاز اسمون به زمین بیاد. من تو سربالایی شدید جاده با تیپ ترونیک راحت میرفتم و توی سبقت در جاده های دو طرفه خیلی شیک و مجلسی معکوس میداد میرفت. به جای غر زدن به فکر اصلاح شیوه رانندگیتون باشید


    با سلام، خیلی معذرت میخوام یا شما اصلاً قبلاً ماشین اتوماتیک نداشتین و یا اینکه زیاد ذوق زده هستین. بدون تعصب بگم گیربکس این ماشین در حالت تیپ ترونیک عالیه ولی در حالت اتو واقعاً مزخرفه. من خودم با بیست سال سابقه رانندگی و داشتن سابقه با چند ماشین اتوماتیک در طی 8 سال اخیر ، از گیربکس جک ناراضی هستم.

    شاید ماشین شما اینجوری باشه نمیدونم والا . من یه مدت توسان اتو داشتم حقیقتش اینه که من با توسان مقایسش نمیکنم چون بالاخره هیوندای واسه خودش یه برند معروفه با 206 هم مقایسش نمیکنم چون دروغ چرا اتوماتشو نداشتم. من دارم میگم به جای غر زدن رانندگیتونو اقای با سابقه سبکشو تغییر بدین والا من نمیگم عالیه ماشین ولی میگم در حد خودش ماشین خوبی هست و هیچ ضعفی در گیربکس نمیبینم حالا قضاوت با خودتون. من خودم راحت به هر دنده ای که میخوام معکوس میده ماشین درسته گهگداری ممکنه خوب عمل نکنه ولی بازم میگم ماشین خوبی هست. در ضمن من تجربه رانندگی با اتو های زیادی مخصوصا از برند هیوندا و تویوتا داشتم و به نظرم گیربکسش بد نیست همین.

    با درود و سلام به همه دوستان نکته جالبی که از بیشتر دوستان مدافع و مخالف در این سایت دیدم اینکه تمام هم و غم شان شده که جک گیربکس اش خنک است ، همه دزد هستند ما در حال غارت شدن هستیم و ترموستات خراب است و..... عزیزان اولا این وسیله ها دست پرورده من توست و بی اشکال نیست و گرنه مدل جدید ی به وجود نمی آمد دوم این اگر ایراد دارد چرا خودت را رنج می دهی خوب بفروش و آنکه دلت می خواهد بخر سوم اینکه نحوه مباحثه فنی که در آن برای بهبود محصول و خدمات حاصل شود تا اکنون بدین صورت نبوده چهارم اینکه بعضی دوستان همه دنیای شان جک شده دوستان آرزوهایتان بزرگ کنید و انشالله بهترین ها عزم کنید خداواند به شما می دهد ولی در همه حال شرط ادب وانصاف را رعایت کرده و بدانید در چه شرایطی و مملکتی و مردمی زندگی می کنید و بعد انچه را که برای خود نمی پسندید برای دیگران به پسندید ؟؟؟؟؟؟
  • حمید

    حمید (مهمان)

    1394-04-10
    نقل قول کردن : جواد صفری
    نقل قول کردن : حمید
    با سلام اقا به نظرم کسانیکه میگن گیربکسش خنگه و بله و اینا جسارت نباشه راننده نیستن. من هیچ مسکلی نداشتم نه اینکه بگم گیربکسش مثل ل بنز عمل میکنه نه . در حد خودش خیلیم خوبه فکرم نمیکنم با یکم فشار دادن گاز اسمون به زمین بیاد. من تو سربالایی شدید جاده با تیپ ترونیک راحت میرفتم و توی سبقت در جاده های دو طرفه خیلی شیک و مجلسی معکوس میداد میرفت. به جای غر زدن به فکر اصلاح شیوه رانندگیتون باشید


    با سلام، خیلی معذرت میخوام یا شما اصلاً قبلاً ماشین اتوماتیک نداشتین و یا اینکه زیاد ذوق زده هستین. بدون تعصب بگم گیربکس این ماشین در حالت تیپ ترونیک عالیه ولی در حالت اتو واقعاً مزخرفه. من خودم با بیست سال سابقه رانندگی و داشتن سابقه با چند ماشین اتوماتیک در طی 8 سال اخیر ، از گیربکس جک ناراضی هستم.

    شاید ماشین شما اینجوری باشه نمیدونم والا . من یه مدت توسان اتو داشتم حقیقتش اینه که من با توسان مقایسش نمیکنم چون بالاخره هیوندای واسه خودش یه برند معروفه با 206 هم مقایسش نمیکنم چون دروغ چرا اتوماتشو نداشتم. من دارم میگم به جای غر زدن رانندگیتونو اقای با سابقه سبکشو تغییر بدین والا من نمیگم عالیه ماشین ولی میگم در حد خودش ماشین خوبی هست و هیچ ضعفی در گیربکس نمیبینم حالا قضاوت با خودتون. من خودم راحت به هر دنده ای که میخوام معکوس میده ماشین درسته گهگداری ممکنه خوب عمل نکنه ولی بازم میگم ماشین خوبی هست. در ضمن من تجربه رانندگی با اتو های زیادی مخصوصا از برند هیوندا و تویوتا داشتم و به نظرم گیربکسش بد نیست همین.
  • جواد صفری

    جواد صفری (عضو سایت)

    1394-04-10
    نقل قول کردن : حمید
    با سلام اقا به نظرم کسانیکه میگن گیربکسش خنگه و بله و اینا جسارت نباشه راننده نیستن. من هیچ مسکلی نداشتم نه اینکه بگم گیربکسش مثل ل بنز عمل میکنه نه . در حد خودش خیلیم خوبه فکرم نمیکنم با یکم فشار دادن گاز اسمون به زمین بیاد. من تو سربالایی شدید جاده با تیپ ترونیک راحت میرفتم و توی سبقت در جاده های دو طرفه خیلی شیک و مجلسی معکوس میداد میرفت. به جای غر زدن به فکر اصلاح شیوه رانندگیتون باشید


    با سلام، خیلی معذرت میخوام یا شما اصلاً قبلاً ماشین اتوماتیک نداشتین و یا اینکه زیاد ذوق زده هستین. بدون تعصب بگم گیربکس این ماشین در حالت تیپ ترونیک عالیه ولی در حالت اتو واقعاً مزخرفه. من خودم با بیست سال سابقه رانندگی و داشتن سابقه با چند ماشین اتوماتیک در طی 8 سال اخیر ، از گیربکس جک ناراضی هستم.
  • حمید

    حمید (مهمان)

    1394-04-10
    با سلام اقا به نظرم کسانیکه میگن گیربکسش خنگه و بله و اینا جسارت نباشه راننده نیستن. من هیچ مسکلی نداشتم نه اینکه بگم گیربکسش مثل ل بنز عمل میکنه نه . در حد خودش خیلیم خوبه فکرم نمیکنم با یکم فشار دادن گاز اسمون به زمین بیاد. من تو سربالایی شدید جاده با تیپ ترونیک راحت میرفتم و توی سبقت در جاده های دو طرفه خیلی شیک و مجلسی معکوس میداد میرفت. به جای غر زدن به فکر اصلاح شیوه رانندگیتون باشید
  • جواد صفری

    جواد صفری (عضو سایت)

    1394-04-10
    [quote=arash-51][quote=mohsen mohammadi][quote=محمد.و][quote=arash-51][quote=مدیریت][quote=saeedtaf]سلام
    به عرض دوستان گلم میرسانم که من حدودا 5 سال 206 تیپ 6 داشتم و الان حدود 1 ماه است از جک استفاده میکنم حدودا 1500 کیلومتر رفته ام . قیاس من بین این دو ماشین هستش
    1- 206 هم تو سربالایی مخصوصا اگر ترمز میزدم مانند جک گیجی می گرفت و باید با قلق تعویض دنده سنگین میکردم
    2- مصرف بنزین در 206 با کولر توی شهر 9 بود و جک 10 تا 10.5 هستش
    3- کولرها کارکردش یکی هست و اگر با دنده سنگین با شتاب توی سربالایی حرکت کنیم هر دو ماشین قطع کمپرس دارند
    4-فن 206 و جک هر دو تو ی گرما با دور تند کار میکنند ولی 206 تو سرپایینی درجه آب پایین میاد ولی جک تقریبا توی سربالایی و سرپایینی ثابت میمونه
    5-صدای هووم توی شتاب گیری برای هر دو ماشین یکسان هستش و به نظر من صدای خوبی هستش
    6- کلا با توجه به امکانات و فضای زیاد جک نسبت به 206 ماشین خیلی خوبی هستش
    7- ضمنا فرمون و هندلینگ 206 با جک قابل مقایسه نیست
    ببخشید طولانی شد . فقط مقایسه من با این دو خودرو بود و تجربه با ماشینهای اتوماتیک دیگری ندارم[/quote


    سلام
    من هم یک 206 v9 مدل 89 دارم متاسفانه باید بگم جز در هندلینگ و فضای کابین بزرگتر جک هیچ برتری دیگری نسبت به v9 نداره مخصوصا گیربکس 206 که واقعا هوشمنده.[/quote]


    با سلام، من واقعاً متاسف میشم وقتی 206 رو با جک مقایسه می کنند. من v9 مدل 89 داشتم بعد از 3 با تعمیر گیربکس با ضرر فروختمش. نحوه تعویض دنده و نرمی اون تو این 2 ماشین اصلاً قابل مقایسه نیست.[/quote

    کاملا مشخصه شما 206 اتوماتیک ندارین من هنوزم دارم گیربگس اتوماتیک 206 به مراتب بهتر و هوشمندانه تر از جک عمل میکنه مخصوصا اینکه به نقل از اصطلاح دوستان تو تله دور موتور گیر نمی افته و تو سر بالایی وقتی پا رو از گاز برمیداری دنده را بی جهت سبک نمیکنه که هی مجبور بشی گاز رو تا ته فشار بدی تا 3 ثانیه بعد معکوس بکشه. جانبداری متعصبانه نکنید گیربکس جک گیج و به شدت خسته کننده است. ولی هندلینگ جک واقعا بهتره.[/quote

    با سلام، به نظر من هم واقعاً گیربکس جک از هر نظر افتضاحه، از لحاظ تعویض دنده، معکوس دادن و صدای هوووو که واقعاً توو ذوق هر راننده ای میزنه. پا رو که از گاز برمیداری مثل اینه که دنده خلاص کردی دوباره باید گاز بدی تا معکوس بکشه در حالیکه در 206 این مورد دیده نمیشه. واقعاً گیربکس 206 عالیههههه. صدای دور تند فن هم که جای خود داره. متاسفانه.بنظر من به غیر از جادار بودن و کمی شیک بودن، جک حرف دیگه ای واسه گفتن نداره با اون خدمات پس از فروش مسخره و بدرد نخورش. من تا حالا 1000 کیلومتر باهاش رفتم کاملاً از خریدش پشیمونم. حیف بخاطر اون همه انتظار و صرف هزینه
  • arash-51

    arash-51 (عضو سایت)

    1394-04-10
    [quote=mohsen mohammadi][quote=محمد.و][quote=arash-51][quote=مدیریت][quote=saeedtaf]سلام
    به عرض دوستان گلم میرسانم که من حدودا 5 سال 206 تیپ 6 داشتم و الان حدود 1 ماه است از جک استفاده میکنم حدودا 1500 کیلومتر رفته ام . قیاس من بین این دو ماشین هستش
    1- 206 هم تو سربالایی مخصوصا اگر ترمز میزدم مانند جک گیجی می گرفت و باید با قلق تعویض دنده سنگین میکردم
    2- مصرف بنزین در 206 با کولر توی شهر 9 بود و جک 10 تا 10.5 هستش
    3- کولرها کارکردش یکی هست و اگر با دنده سنگین با شتاب توی سربالایی حرکت کنیم هر دو ماشین قطع کمپرس دارند
    4-فن 206 و جک هر دو تو ی گرما با دور تند کار میکنند ولی 206 تو سرپایینی درجه آب پایین میاد ولی جک تقریبا توی سربالایی و سرپایینی ثابت میمونه
    5-صدای هووم توی شتاب گیری برای هر دو ماشین یکسان هستش و به نظر من صدای خوبی هستش
    6- کلا با توجه به امکانات و فضای زیاد جک نسبت به 206 ماشین خیلی خوبی هستش
    7- ضمنا فرمون و هندلینگ 206 با جک قابل مقایسه نیست
    ببخشید طولانی شد . فقط مقایسه من با این دو خودرو بود و تجربه با ماشینهای اتوماتیک دیگری ندارم[/quote


    سلام
    من هم یک 206 v9 مدل 89 دارم متاسفانه باید بگم جز در هندلینگ و فضای کابین بزرگتر جک هیچ برتری دیگری نسبت به v9 نداره مخصوصا گیربکس 206 که واقعا هوشمنده.[/quote]

    با سلام
    من هم مثل دوستمان ۲۰۶وی نه داشتم علیرغم نظر ایشان با احترام بنظر من که یکساله جک اتومات گرفتم از لحاظ گیربکس و عملکرد آن تفاوتی بین این دو ماشین نیست و در مورد شتاب و نرمی تعویض دند ه جک به مراتب بهتر عمل میکنه ...از لحاظ فضای کابین انگار که از تو قفس بیرون آمدم فضای داخل جک بسیار جادار و در عین حال اسپرت هست هرچند که ۲۰۶بدلیل مینی بودن ماشین کمی هندلینگ بهتری داشت البته فقط اندکی....از لحاظ تزیینات داخلی و لوکس بودن فضای داخلی و نما و رخ اسپرت خارجی برتری مطلق با جک هست......۲۰۶ ماشین خوبی بود اما دیگه از رخ تکراریش خسته شده بودم خوشحالم که انتخاب درستی کردم و در یک کلام جک نسبت به قیمتش عالیه[/quote]

    با سلام، من واقعاً متاسف میشم وقتی 206 رو با جک مقایسه می کنند. من v9 مدل 89 داشتم بعد از 3 با تعمیر گیربکس با ضرر فروختمش. نحوه تعویض دنده و نرمی اون تو این 2 ماشین اصلاً قابل مقایسه نیست.[/quote

    کاملا مشخصه شما 206 اتوماتیک ندارین من هنوزم دارم گیربگس اتوماتیک 206 به مراتب بهتر و هوشمندانه تر از جک عمل میکنه مخصوصا اینکه به نقل از اصطلاح دوستان تو تله دور موتور گیر نمی افته و تو سر بالایی وقتی پا رو از گاز برمیداری دنده را بی جهت سبک نمیکنه که هی مجبور بشی گاز رو تا ته فشار بدی تا 3 ثانیه بعد معکوس بکشه. جانبداری متعصبانه نکنید گیربکس جک گیج و به شدت خسته کننده است. ولی هندلینگ جک واقعا بهتره.
  • mahdi_0904

    mahdi_0904 (عضو سایت)

    1394-04-10
    نقل قول کردن : مدیریت
    نقل قول کردن : mahdi_0904
    سلام خدمت اقای یعقوبیان ایا امکان نصب توربو شارژ برای جک اتومات هست یا خیر


    آقای باقری
    با سلام
    تابحال تجربه ای در این مورد نداشتیم.

    جناب یعقوبیان لطف کردید ایا قیمت تربوشارژ اس 5رو میدانید