اینستاگرام نمایندگی فروش 1732 کرمان موتور

بررسی جک J5 اتومات | مشخصات فنی، تصاویر و آپشن‌ها


جک جی 5 مجسمه زیبایی

- طراحی شده توسط مرکز طراحی ایتالیایی pininfarina  

- یک طراحی عالی در 10 سال گذشته

- ظاهری فوق العاده، راضی کننده و اشتیاق آور برای رانندگی

- آموزش قدرت - قدرت بیشتر، انتشار کربن کمتر

- موتور JCA VVT DOHC با مصرف سوخت کم، قدرتمند ترین موتور برای وسایل نقلیه مسافری JAC است

- قدرت موتور بیش از حد مناسب برای رانندگی در انواع شرایط جاده

- نسخه نسل چهارم اتوماتیک میتسوبیشی برای راندن دلپذیر

- طراحی ساختار منطقی

- محتاط و امن ترین در تصادفات در تست NCAP

- سیستم Airbag فوق العاده در حفظ جان سرنشین در تصادفات

 

بررسی جک J5 اتوماتیک

جک J5 در ابتدا ورود به بازار ایران با موتور 1.5 لیتری و جعبه دنده دستی راهی جاده های ایران شد، اما کمی بعد نسخه اتوماتیک آن با پیشرانه قوی تر 1.8 لیتری و با قیمت خوبی وارد بازار شد و توانست به فروش بسیار خوبی هم دست پیدا کند. موتور(پیشرانه) جک J5 اتوماتیک ساخته شرکت میتسوبیشی است که علاوه بر اعتبار بخشیدن به این برند چینی، می تواند با خروجی قدرت 140 اسب بخاری و گشتاور 165 نیوتن متری عملکرد خیلی خوبی ارائه دهد و نیازهای کاربران خود را به خوبی پاسخ دهد.

داخل جک J5 اتوماتیک

در مقایسه با رقبای داخلی و هم رده خود در بازار، فضای داخل جک J5 اتوماتیک جذابیت بالایی دارد و می تواند سرنشینان داخل کابین را کاملا راضی نگه دارد. علاوه بر این با اضافه شدن یک صفحه نمایشگر سیستم سرگرمی به کنسول مرکزی، جذابیت این خودرو دوچندان شده و بزرگ ترین نقطه ضعف نسخه دسته برطرف شده است. علاوه بر این، غربیلک فرمان جدید هم مقابل راننده قرار گرفته و بر روی آن کلیدهای کنترل کننده سیستم صوتی اضافه شده است تا دسترسی راننده سریع تر و آسان تر باشد. به غیر از موارد ذکر شده، تقریبا دیگر بخش های کابین دست نخورده باقی مانده و یا تغییرات جزیی نسبت به نسخه دستی داشته اند و با این وجود، همچنان طراوت و جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با رقبای موجود در بازار هم حرف های خوبی برای گفتن دارد.

طراحی جک J5 اتوماتیک

با این وجود که حدود سالها از طراحی و معرفی جک J5 می گذرد، اما طراحی ظاهری این خودرو همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و در مقایسه با خودروهای داخلی و یا برخی چینی های موجود در کشور از طراحی خوب و جذابی برخوردار است. جالب است بدانید که در مسیر توسعه این خودرو و شکل گیری چهره آن، شرکت معروف پینین فارنا هم دست داشته و محصول سدان شرکت خودروسازی جک با همکاری این شرکت معروف ایتالیایی طراحی شده است.

مشخصات جک J5 اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک طول کلی 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1465 میلی متر و فاصله بین دو محور 2710 میلی متر دارد که با تمامی تجهیزات خود به وزن حدودا 1355 کیلوگرمی رسیده و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی به خدمت گرفته شده است. همانطور که گفتیم، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از 1.3 تنی، پیشرانه چهار سیلندر 1.8 لیتری تنفس طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است که در محدوده 6500 دور بر دقیقه توانایی تولید قدرت خوب 140 اسب بخاری و در محدوده 5000 دور بر دقیقه نیز می تواند خروجی گشتاور 165 نیوتن متری تولید کند. به صورت ترکیبی، پیشرانه تنفس طبیعی جک J5 اتوماتیک می تواند مصرف سوخت 7.6 لیتری به ازای کارکرد 100 کیلومتری طبق اعلام شرکت سازنده داشته باشد، هرچند این میزان سوخت مصرفی برای پیشرانه یورو 4 بوده و در شرایط کاملا استاندارد خودرو و جاده بدست آمده است که در استفاده های واقعی مصرف سوخت بالاتری تجربه خواهید کرد.

 

تفاوت موتور جک J5 دنده ای با اتوماتیک؟

نسخه دنده ای جک J5 به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده در صورتیکه نسخه اتوماتیک جک J5 به پیشرانه 1.8 لیتری مجهز شده است

چطور کند بودن گیربکس جک J5 را درست کنیم؟

برای گیربکس جک J5 آپدیتی وجود دارد که با انجام آن عملکرد این گیربکس بهتر می شود و کمی سریع تر از قبل عمل می کند. همچنین می توانید خودرو را ریمپ کنید

جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات جک J5 اتومات
مشخصات کلی
حجم موتور 1834
موتور 4G93D
نوع موتور بنزین سوز - طراحی میتسوبیشی پاشش چند نقطه ای MPI
استاندارد آلایندگی مطابق استاندارد EURO IV
تعداد سیلندر، سوپاپها و آرایش میل سوپاپ 4 سیلندر خطی، 16 سوپاپه (2 سوپاپ ورودی و 2 سوپاپ خروجی به ازاء هر سیلندر)، 2 میل سوپاپ در سر سیلندر (DOHC) با قابلیت تغییر زمانبندی سوپاپها
حداکثر قدرت (HP/RPM) 6500@140/7
حداکثر گشتاور (NM/RPM) 5000@165
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جلو، Tip Tronic
سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک - مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمزی بر حسب وزن و بار (E.B.D)
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون – عقب فنر حلقوی و اتصال جناقی دوبل مستقل
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 175
سایز چرخها رادیال 16 - 205/55
طول خودرو (میلی متر) 4590
عرض خودرو (میلی متر) 1765
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1465
وزن خالص (کیلوگرم) 1355
گنجایش و تعداد سرنشین
امکانات
تریم داخلی 4 نفر (با احتساب راننده)
تجهیزات و امکانات کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، سیستم خنک کننده روغن گیربکس اتوماتیک، کمربند ایمنی سرنشینان جلو پیش کشنده، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع، سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، ترمز ABS و EBD فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن شیشه عقب، سنسور دنده عقب، رینگ اسپورت آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ خطر لادری (چهار درب)، چراغ جلو و عقب هالوژن، شیششه بالابر جلو و عقب برقی، آینه جانبی برقی، صندلی و روکش فرمان چرمی، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، تنظیم نور صفحه کیلومتر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم 4 طرف، آنتن شیشه ای، آینه جانبی دارای گرمکن، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو (متعلقات ذکر شده بدون اطلاع قبلی قابل تغییر است)
  • sardar

    sardar (عضو سایت)

    1394-03-20
    [quote=امیر .][quote=امیر .][quote=hosseynniya]دوستان سلام.
    من همین عصر ترموستات 82 میتسو تست کردم مشکل حل نشد. میخوام فردا 76.5 تست کنم ولی اگه با 76.5 مشکل حل نشه قطعا مخم هنگ میکنه.اخه مگه میشه هر ماشینی یه قلق داشته باشه؟؟؟!!!یکی با 82 مشکلش حل میشه یکی با 76.5 یکی با چرخوندن جهت ترموستات فابریک یکی اصلا مشکل نداره نمایندگییم میگه طبیعییه.آخه اگه ظبیعییه که فن همش با دور تند کار کنه وقتی دما مثلا به 79 میرسه باید ترموستات بسته شه و جریان آب قطع بشه و وقتی آبی به رادیاتور نمیرسه فن میخواد چی رو سرد کنه؟؟؟؟!!!!و اگه این موضوع آخریه درست باشه ترموستات به موقع باز و بسته میشه ولی ecu فرمان قطع نمیده و در مواقعی که ترموستات بستس فن واسه خودشه.[/quote]


    باسلام به دوست خوبم اقای حسین نیا
    اول از هرچیز خیالت رو راحت کنم که با تعویض ترموستات با مدل76,5مشکلت به کلی حل میشه
    چند نکته میخوام بهت بگم اول این که ترموستات خود ماشین را
    با مدل 82که خریدی توی اب جوش بنداز ببین کدام زودتر شروع به بازشدن می‌کنند یااین که هردو مساوی باز میشن
    به نظر من ترموستات خود ماشین خراب نیست وکسایی که
    ادعا می‌کنند باتعویض ترموستات بامدل82مشکلشون حل شده
    قضیه این بوده که وقتی ترموستات 82خریداری شده را می‌خواستند در جای خود قراربدن به طور اتفاقی ترموستات
    درجای تنظیم شده قرار گرفته وفکر کردن که ایراد از ترموستات
    بوده پس این تنظیم ترموستات بوده که باعث[ شده فن یکسره کار
    نکته دوست من اگر شده یک بار این تنظیم را انجام بده تا این
    قضیه کاملاً روشن بشه طریقه تنظیم را یکباره دیگه میگم
    ببین. وقتی ترموستات را از جای خودش بر میداری
    دومسیر داخل موتور قرار داره که یکی مستقیم ودیگری در
    سمت چپ وجود اداره حالا ترموستات فابریک را در جای خود قرار میدی و اون پیچ لق روی ترموستات باید به سمت اون
    مسیری که از سمت چپ. هست. باشه یعنی پیچ لق به سمت بالا
    وکمی به اندازه یک سانت به چپ می چرخونی ودرپوش را ببند رادیاتور پر میکنی.وامانده حالا ببین بعد از روشن شدن دورتند خاموش میشه یا نه. برای من که هر موقع کار میکنه بعد از دو دقیقه دور تند قطع میشه.[/quote]
    با درود
    دوست عزیز این بحث شما جنبه علمی یا فنی ندارد و در تمام جهات ترموستات دبی گردش اب در حالت سرد ترموستات (ترموستات بسته) از حفره و آن پیچ لقی که می گویید یکسان است. منظور از تنظیم ترموستات در ترموستات های جدید (مانند ترموستات فابریک جک) تنظیم پیچ کوچکی است که برروی ترموستات قرار دارد و میزان کشش فنر اصلی ترموستات را تنظیم میکند که کار مشکلی است و نیاز به ترمومتر دقیق دارد تا درست در 82 درجه ترموستات شروع به باز شدن کند و در 90 درجه کاملا باز شود.
  • امیر .

    امیر . (عضو سایت)

    1394-03-19
    [quote=امیر .][quote=hosseynniya]دوستان سلام.
    من همین عصر ترموستات 82 میتسو تست کردم مشکل حل نشد. میخوام فردا 76.5 تست کنم ولی اگه با 76.5 مشکل حل نشه قطعا مخم هنگ میکنه.اخه مگه میشه هر ماشینی یه قلق داشته باشه؟؟؟!!!یکی با 82 مشکلش حل میشه یکی با 76.5 یکی با چرخوندن جهت ترموستات فابریک یکی اصلا مشکل نداره نمایندگییم میگه طبیعییه.آخه اگه ظبیعییه که فن همش با دور تند کار کنه وقتی دما مثلا به 79 میرسه باید ترموستات بسته شه و جریان آب قطع بشه و وقتی آبی به رادیاتور نمیرسه فن میخواد چی رو سرد کنه؟؟؟؟!!!!و اگه این موضوع آخریه درست باشه ترموستات به موقع باز و بسته میشه ولی ecu فرمان قطع نمیده و در مواقعی که ترموستات بستس فن واسه خودشه.[/quote]


    باسلام به دوست خوبم اقای حسین نیا
    اول از هرچیز خیالت رو راحت کنم که با تعویض ترموستات با مدل76,5مشکلت به کلی حل میشه
    چند نکته میخوام بهت بگم اول این که ترموستات خود ماشین را
    با مدل 82که خریدی توی اب جوش بنداز ببین کدام زودتر شروع به بازشدن می‌کنند یااین که هردو مساوی باز میشن
    به نظر من ترموستات خود ماشین خراب نیست وکسایی که
    ادعا می‌کنند باتعویض ترموستات بامدل82مشکلشون حل شده
    قضیه این بوده که وقتی ترموستات 82خریداری شده را می‌خواستند در جای خود قراربدن به طور اتفاقی ترموستات
    درجای تنظیم شده قرار گرفته وفکر کردن که ایراد از ترموستات
    بوده پس این تنظیم ترموستات بوده که باعث[ شده فن یکسره کار
    نکته دوست من اگر شده یک بار این تنظیم را انجام بده تا این
    قضیه کاملاً روشن بشه طریقه تنظیم را یکباره دیگه میگم
    ببین. وقتی ترموستات را از جای خودش بر میداری
    دومسیر داخل موتور قرار داره که یکی مستقیم ودیگری در
    سمت چپ وجود اداره حالا ترموستات فابریک را در جای خود قرار میدی و اون پیچ لق روی ترموستات باید به سمت اون
    مسیری که از سمت چپ. هست. باشه یعنی پیچ لق به سمت بالا
    وکمی به اندازه یک سانت به چپ می چرخونی ودرپوش را ببند رادیاتور پر میکنی.وامانده حالا ببین بعد از روشن شدن دورتند خاموش میشه یا نه. برای من که هر موقع کار میکنه بعد از دو دقیقه دور تند قطع میشه.
  • احمدی

    احمدی (مهمان)

    1394-03-19
    جناب اقای یقوبیان ضمن تشکر ازوقت گذاشتن شما و پاسخگویی صبورانه جنابعالی.
    عجیب به نظر میاد من تحویل اردیبهشت طرح50-50 تهران دارم اما هنوز خبری نیست و تو سایت زده منتظر تخصیص خودرو اما دوستان دیگر تحویل خرداد هستند وماشین را تحویل گرفته اند.
  • محمدی

    محمدی (مهمان)

    1394-03-19
    ###ما همچنان منتظر پاسخ شما هستیم جناب یعقوبیان###
    جناب یعقوبیان عزیز سلام و خسته نباشید
    با توجه به اینکه شما نمایندگی دارید و انسان شریف و صادقی هستین و راحت میتونید بنده حقیر و دوستان بزرگوار رو راهنمایی کنید، بفرمایید که هنگام تحویل خودرو :
    ۱_به چه نکاتی توجه کنیم ؟
    ۲_اگر ایراد ظاهری یا فنی هنگام تحویل وجود داشت آیا حق مشتری هست که خودرو را تحویل نگیرد و درصورت تحویل نگرفتن چه پیامدی وجود خواهد داشت ؟
    ۳_در صورت وجود ایراد بعضا نمایندگیها میگن شما تحویل بگیرین هنگام سرویس اولیه ایراد را رفع میکنن !در اینصورت راهکار جنابعالی چیه ؟!؟
    ۴_در صورت وجود ایراد و تحویل نگرفتن ماشین،مراحل پلاک یا سند و سایر مدارک اگه تخصیص داده باشند یا نه...تکلیف نهایی مشتری و ماشین به چه صورت میشه ؟؟
    در هرصورت این مراحل را کامل و شفاف و دقیق بیان کنید جناب یعقوبیان تا دوستانی که اکثرا اطلاعی ندارن حقی ازشون پایمال نشه و با آگاهی کامل تمام جوانب کار را سنجیده و اطلاع داشته باشن.
    بنده ممنونم و بزرگواری میکنید از وقتی که میگزارید و شفاف بیان میکنید.

    سپاسگذارم .
  • جواد صفری

    جواد صفری (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : علیرضا انوری
    نقل قول کردن : جواد صفري
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.


    با سلام خدمت اقا جواد میخواستم بپرسم شما کی ماشینو ثبت نام کردین؟



    من ماشینو آذر93 با موعد تحویل خرداد94 وطرح 50-50 ثبت نام کردم
  • جواد صفری

    جواد صفری (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : ansari
    نقل قول کردن : علیرضا انوری
    نقل قول کردن : جواد صفري
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.


    با سلام خدمت اقا جواد میخواستم بپرسم شما کی ماشینو ثبت نام کردین؟




    باسلام اگه لاستیکها رو عوض کنید کوبش کم میشه



    من به لاستیکها نبتروژن زدم زیاد فرقی نکرده. چون ذات همه ماشینای چینی خشکه به همون خاطر اگه لاستیکهارو هم عوض کنی زیاد فرق نمیکنه فقط 600 هزار تومن اضافه پول خرج کردنه
  • جواد صفری

    جواد صفری (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : علیرضا انوری
    نقل قول کردن : جواد صفري
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.


    با سلام خدمت اقا جواد میخواستم بپرسم شما کی ماشینو ثبت نام کردین؟


    من آذر 93 ثبت نام کردم با موعد تحویل خرداد94 و طرح 50-50
  • hosseynniya

    hosseynniya (عضو سایت)

    1394-03-19
    دوستان سلام.
    من همین عصر ترموستات 82 میتسو تست کردم مشکل حل نشد. میخوام فردا 76.5 تست کنم ولی اگه با 76.5 مشکل حل نشه قطعا مخم هنگ میکنه.اخه مگه میشه هر ماشینی یه قلق داشته باشه؟؟؟!!!یکی با 82 مشکلش حل میشه یکی با 76.5 یکی با چرخوندن جهت ترموستات فابریک یکی اصلا مشکل نداره نمایندگییم میگه طبیعییه.آخه اگه ظبیعییه که فن همش با دور تند کار کنه وقتی دما مثلا به 79 میرسه باید ترموستات بسته شه و جریان آب قطع بشه و وقتی آبی به رادیاتور نمیرسه فن میخواد چی رو سرد کنه؟؟؟؟!!!!و اگه این موضوع آخریه درست باشه ترموستات به موقع باز و بسته میشه ولی ecu فرمان قطع نمیده و در مواقعی که ترموستات بستس فن واسه خودشه.
  • ansari

    ansari (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : علیرضا انوری
    نقل قول کردن : جواد صفري
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.


    با سلام خدمت اقا جواد میخواستم بپرسم شما کی ماشینو ثبت نام کردین؟


    باسلام اگه لاستیکها رو عوض کنید کوبش کم میشه
  • عباس شاهین

    عباس شاهین (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : عباس شاهین
    نقل قول کردن : محمدی
    نقل قول کردن : حسام احمدی
    قیمت این شمع دونه ای ۳۳۰۰۰ تومانه گرچه نمایندگی ۶ تا شمعو با هم میفروشه ( چون آزرا ۶ تا شمع میخوره ) که شد ۱۹۵۰۰۰ تومان.
    شما اگه بگید پایه کوتاه آزرایی خودشون میدونند. شمعش مال کارخونه ngk و ساخت کره هست.

    اقای احمدی شماره فنی یا کدی که روی شمع ها نوشته شده رو به صورت کامل لطفا اینجا بنویسید.منظورم همون شمع ازرایی هست.


    شمع موتور پایه کوتاه سوزنی
    سازنده: BESF1TS

    شماره مرجع NP-PS1029



    NGK 7854 IFR5G11 Laser Iridium Plug
  • عباس شاهین

    عباس شاهین (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : محمدی
    نقل قول کردن : حسام احمدی
    قیمت این شمع دونه ای ۳۳۰۰۰ تومانه گرچه نمایندگی ۶ تا شمعو با هم میفروشه ( چون آزرا ۶ تا شمع میخوره ) که شد ۱۹۵۰۰۰ تومان.
    شما اگه بگید پایه کوتاه آزرایی خودشون میدونند. شمعش مال کارخونه ngk و ساخت کره هست.

    اقای احمدی شماره فنی یا کدی که روی شمع ها نوشته شده رو به صورت کامل لطفا اینجا بنویسید.منظورم همون شمع ازرایی هست.


    شمع موتور پایه کوتاه سوزنی
    سازنده: BESF1TS

    شماره مرجع NP-PS1029
  • علیرضا انوری

    علیرضا انوری (مهمان)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : جواد صفري
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.


    با سلام خدمت اقا جواد میخواستم بپرسم شما کی ماشینو ثبت نام کردین؟
  • محمدی

    محمدی (مهمان)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : حسام احمدی
    قیمت این شمع دونه ای ۳۳۰۰۰ تومانه گرچه نمایندگی ۶ تا شمعو با هم میفروشه ( چون آزرا ۶ تا شمع میخوره ) که شد ۱۹۵۰۰۰ تومان.
    شما اگه بگید پایه کوتاه آزرایی خودشون میدونند. شمعش مال کارخونه ngk و ساخت کره هست.

    اقای احمدی شماره فنی یا کدی که روی شمع ها نوشته شده رو به صورت کامل لطفا اینجا بنویسید.منظورم همون شمع ازرایی هست.
  • akbar rahmani

    akbar rahmani (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : Armstrong
    نقل قول کردن : akbar rahmani
    نقل قول کردن : hosseynniya
    با سلام خدمت دوستان و مالکین جک و خصوصا آقای یعقوبیان عزیز
    بنده هم دیروز پس از حساسیت دوستان در مورد کولر و قطع و وصل کمپرسور بعد از فشار دادن به گاز اون تست کردم که متاسفانه همینطوره شما یک کم که با شتاب به ماشین گاز میدید کمپرسور قطع میکنه و مجددا بعد از اینکه سرعت وفشار گاز ثابت میشه مجدد وصل میشه.با کارشناس نمایندگی که صحبت کردم ایشون فرمودند نمیتونه ایراد فنی باشه چون جدیدا ماشینهای هوشمند برنامشون به همین شکله که اگه ECU تشخیص بده داره به موتور فشار مییاد کمپرسور یا دیگر تجهیزات قطع میکنه.دیگه درست و اشتباهش به عهده صاحبنظران!!!!مورد دیگه هم اینکه کولر خیلی جون ماشین میگیره و تو این ماشین نسبت به ماشینای دیگه غیر طبیعییه به نظرم...دوستان منتظر نظراتتون هستم.



    سلام دوست عزیز

    متاسفانه درست میگی.همینطوره.تمام دوستانی که میگن کولرش خوبه درست میگن سرماش خوبه و کارکردش خوبه ولی تو جاده فقط...
    تو ترافیک تهران و تو شهر تو حالت اتومات دنده که کم و زیاد میشه کمپرسور هم قطع و وصل میشه.
    حالا فکر کن که ماشین یه ساعت زیر آفتاب هم مونده باشه بعدش بخوای خیر سرت خنک شی! هی باد گرم میخوره بهت هی سرد میشه...!!!
    مسول نمایندگی (قسمت برق و کولر تعمیرگاه مرکزی) هم به من همین جواب شما رو داد.میگفت مال همه اینجوریه...
    ولی به نظر خودم یه ایراد نرم افزاری باید باشه از ECU چون بی موقع فرمان قطع میده.
    حالا دوستای عزیزی که تجربه ی بهتری دارند راهنمایی کنند

    سلام.اگر شما متعادل رانندگی کنید چنین اتفاقی نمیافتد مگر اینکه معکوس یکباره بدهید که به نظر من این حسن است که در هنگام اضطرار کمپرسور موقتأ از مدار خارج. میشود تا تمام قدرت موتور صرف محرکه گردد.



    سلام آقای آرمسترانگ عزیز

    بله اگه متعادل رانندگی کنیم خوبه(بنده هم عرض کردم تو جاده خوبه) ولی تو ترافیک تهران که هی باید ترمز کنی و بعد دوباره گاز بدی چه جوری میشه متعادل رانندگی کرد؟
  • mgolestanha

    mgolestanha (عضو سایت)

    1394-03-19
    سلام
    لطفا شماره من رو (09131061350) در تلگرام jac j5 at اضافه کنید
    با تشکر
  • حسام احمدی

    حسام احمدی (مهمان)

    1394-03-19
    قیمت این شمع دونه ای ۳۳۰۰۰ تومانه گرچه نمایندگی ۶ تا شمعو با هم میفروشه ( چون آزرا ۶ تا شمع میخوره ) که شد ۱۹۵۰۰۰ تومان.
    شما اگه بگید پایه کوتاه آزرایی خودشون میدونند. شمعش مال کارخونه ngk و ساخت کره هست.
  • Armstrong

    Armstrong (عضو سایت)

    1394-03-19
    نقل قول کردن : akbar rahmani
    نقل قول کردن : hosseynniya
    با سلام خدمت دوستان و مالکین جک و خصوصا آقای یعقوبیان عزیز
    بنده هم دیروز پس از حساسیت دوستان در مورد کولر و قطع و وصل کمپرسور بعد از فشار دادن به گاز اون تست کردم که متاسفانه همینطوره شما یک کم که با شتاب به ماشین گاز میدید کمپرسور قطع میکنه و مجددا بعد از اینکه سرعت وفشار گاز ثابت میشه مجدد وصل میشه.با کارشناس نمایندگی که صحبت کردم ایشون فرمودند نمیتونه ایراد فنی باشه چون جدیدا ماشینهای هوشمند برنامشون به همین شکله که اگه ECU تشخیص بده داره به موتور فشار مییاد کمپرسور یا دیگر تجهیزات قطع میکنه.دیگه درست و اشتباهش به عهده صاحبنظران!!!!مورد دیگه هم اینکه کولر خیلی جون ماشین میگیره و تو این ماشین نسبت به ماشینای دیگه غیر طبیعییه به نظرم...دوستان منتظر نظراتتون هستم.



    سلام دوست عزیز

    متاسفانه درست میگی.همینطوره.تمام دوستانی که میگن کولرش خوبه درست میگن سرماش خوبه و کارکردش خوبه ولی تو جاده فقط...
    تو ترافیک تهران و تو شهر تو حالت اتومات دنده که کم و زیاد میشه کمپرسور هم قطع و وصل میشه.
    حالا فکر کن که ماشین یه ساعت زیر آفتاب هم مونده باشه بعدش بخوای خیر سرت خنک شی! هی باد گرم میخوره بهت هی سرد میشه...!!!
    مسول نمایندگی (قسمت برق و کولر تعمیرگاه مرکزی) هم به من همین جواب شما رو داد.میگفت مال همه اینجوریه...
    ولی به نظر خودم یه ایراد نرم افزاری باید باشه از ECU چون بی موقع فرمان قطع میده.
    حالا دوستای عزیزی که تجربه ی بهتری دارند راهنمایی کنند

    سلام.اگر شما متعادل رانندگی کنید چنین اتفاقی نمیافتد مگر اینکه معکوس یکباره بدهید که به نظر من این حسن است که در هنگام اضطرار کمپرسور موقتأ از مدار خارج. میشود تا تمام قدرت موتور صرف محرکه گردد.
  • NIMA

    NIMA (مهمان)

    1394-03-19
    با سلام خدمت دوست عزیز
    لازم میدونم که یک نکته را یاداور شوم که ترموستات به ECU دستوری نمی ندهد و ECU از طریق فشنگی آب قادر به تشخیص دمای آب در موتور می گردد. و زمانی که دمای آب از آنچه که برای این خودرو مشخص گردیده است بیشتر گردد دستور دور تند فن خودرو را صادر میکند. حال به فرض اینکه ترموستات در دمای 76.5 درجه باز شود آب دور سیلندر برای خنک شدن به رادیاتور وارد گردد به دلیل اینکه دما آب از آنچه که دمای بهینه خودرو می باشد کمتر است ECU خودرو دستور نه تنها دور تند فن را صادر نمیکند حتی فن نمی بایست در دور کند هم کار کند. درصورتیکه میبینیم پس از طی مسافتی با این خودرو دور کند فن روشن می گردد یعنی نشان میدهد که جهت تامین دمای خودرو همچنان به خنک شدن آب موتور با توجه به اطلاعات ارسال شده از فشنگی به ECU نیازر می باشد. اما درصورتیکه در مناطق سردسیر زندگی میکنید مانند تبریز جهت زودتر گرم شدن خودرو بهتر است از همان ترموستات 82 درجه استفاده کنید ولی در مناطقی همانند اصفهان، شیراز، بندرعباس و... عمکرد ترموستات 76.5 درجه باعث کاهش استهلاک فن خودرو می گردد.
  • مجيد

    مجيد (مهمان)

    1394-03-19
    پیرو نظر دوستان،من نظر شما رو منتطقی میدونم.
    همونجور که دوستان اهل فن اطلاع دارن راحت میشه با آزمون و خطا یه صحت عملکرد فن،رله،فشنگی و ترموستات پی برد.
    از اونجایی که تا ترموستات به نقطه درجه مورد نظر و تعریف شده نرسه،فن به واکنش نمیوفته.
    دقت کنید اول ترموستات باید به نقطه درجه تعریف شده برسه تا به ای سی یو ماشین پالس بفرسته و ای سی یو به فن ماشین پالس میفرسته و فن زیر بار میره.
    پس مجموعه فن و رله و فشنگی به کنش ترموستات و ای سی یو واکنش نشون میدن و عملکردشون کاملا صحیحه.
    پس مجموعه فن سالمه.
    میرسیم به ترموستات.همونجور که دوستان اهل فن اطلاع دارن برای هر ماشینی یه دمای بهینه تعریف شده.برای جک جی5 اتومات دمای بهینه از 82 شروع میشه که ترموستات به این درجه واکنش نشون میده و باز میشه.
    دوستانی که آزمون و خطا کردن با عوض کردن ترموستات به ترموستات درجه پایینتر و یا همون درجه به نتیجه متعالی رسیدن و مشکل دور تند رفع شده.
    منتها دقت کنید بشدت منع شده که درجه ترموستات ماشین را عوض نکنیم. حالا چرا ؟؟ علت واضحه.این دما دمای بهینه و استاندارد واسه موتوره که عملکرد موتور کاملا تحت کنترله و در دراز مدت آسیب به قطعات وارد نمیشه.همچنین مصرف سوخت متعادله.
    دوستان توصیه میشه اگه مشکل دور تند مداوم فن دارند ابتدا ترموستات موتور را با نمونه مشابه که 82درجه ژاپنی در بازار موجوده عوض کنید و شاهد برطرف شدن مشکل دور تند فن باشید.
    بنظر میرسه کرمان موتور مونتاژ ضعیفی روی قطعات صورت میگیره که ما باید با نمونه بهتر تعویض کنیم.
    البته بعضی از دوستان هم بعد از تعویض ترموستات با نمونه ترموستات هم درجه ،به نسبت مساوی ضد یخ هم اضافه کردن که دمای موتور پایینتر اومده.
    باتشکر از همه[/quote] با سلام پيرو صحبت هاي دوستان بنده همانطور كه قبلا كامنت گذاشته بودم مشكل دور تند فن ماشين رو با تعويض ترموستاتي كه از خود نمايندگي كرمان موتور پس از چانه زني هاي فراوان وآوردن دلايل زياد انجام دادم بر طرف گرديد و الان هر سه حالت كاركرد فن (خاموش-كند -تند) در شرايط هاي متفاوت روي موتور وجود دارد .
  • جواد صفري

    جواد صفري (مهمان)

    1394-03-19
    با سلام و خسته نباشيد خدمت آقاي يعقوبيان عزيز
    من خودروي جك اتومات كه قرار بود در خرداد ماه تحويل بشه رو بدون تاخير در تاريخ 17/03/94 از نمايندگي تحويل گرفتم. ولي متاسفانه در تحويل خودرو نمايندگي خيلي عجله مي كرد و ماشين خيلي كثيف بود، در عرض 5 دقيقه ماشينو به ما تحويل دادند و رسيد مربوطه رو امضا شده از ما تحويل گرفتند بدليل حجم كاري و تحويل خودروهاي ساير مشتريان!!!!!!!!! من هم در عرض 5 دقيقه فقط فرصت چك كردن شماره شاسي و نيز بدنه و رنگ خودرو رو پيدا كردم. با مرجعه به منزل و تاريك شدن هوا متوجه شدم چراغهاي پشت آمپر (بك لايت) و نيز چراغهاي مربوط به كنسول و روي داشبورد روشن نميشن و كابين در تاريكي محض مي باشد.حالا گذشته از اينكه اصلاً گيربكس و صداي هووو و كوبش چرخها(كمك فنر و تعليق) ماشين همچين چنگي به دل نمي زنه و كلي تووو ذوق آدم ميزنه. نمايندگي ماشينو بخاطر اينكه تاخير در تحويل نداشته باشه و جريمه تاخير نده بدون اينكه مدارك لازم صادر بشه به من داده و ديروز كه براي اصلاح و رفع عيب چراغها به نمايندگي مراجعه كردم با كمال تعجب اظهار داشتند كه برو هر وقت مدارك ماشين اومد بيا و در سرويس اوليه بررسي خواهيم كرد و اصلاً توجهي به ايراد ماشين نكردند.
    من در عرض يك روزي كه ماشينو استفاده كردم از بابت بك لايت ، زود سبك كردن دنده ها، دير معكوس دادن گيربكس، دور تند فن و نيز كوبش بسيار زياد ماشين حالم گرفته شده و پژو پارس اتوماتمو با اين ماشين عوض نمي كنم و شديداً احساس پشيماني مي كنم از بابت اين همه انتظار و معطلي و نيز خريد اين ماشين.